شهردار رودهن گفت: معماری و طراحی های محیطی در ایران از گذشته های دور با خلاقیت و نو آوری های شهری روبرو بوده است.

حمید محرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: نظم بصری موجود در شهرسازی های سنتی و معاصر ایران، گواهی بر جایگاه و اهمیت همین خلاقیت ها می باشد.

وی با اشاره به پدیده صنعتی شدن شهرها اظهارداشت: در عصر حاضر معماری سنتی در اثر مظاهر تمدن صنعتی از حقیقت خویش فاصله زیادی گرفته اند.

شهردار رودهن افزود: شیوه جدید سازماندهی فضا و طراحی های محیطی، خصوصیات ملی و فرهنگی شهرسازی را دگرگون ساخته و از مظاهر تمدن غربی نشأت می گیرد.

محرمی ادامه داد: اصول شهرسازی در گذشته ریشه در فرهنگ و اندیشه های پیشینیان این مرز و بوم دارد که امروز ه در معرض تحریف جوامع و تمدن های غربی قرار گرفته است.

وی درباره نظم بصری در آثار شهرسازی سنتی ایران بیان داشت: اصل نظم در معماری سنتی ایران به خوبی کالبد یافته و می تواند پایه محکمی برای تداوم این فرهنگ غنی باشد.

شهردار رودهن گفت: معیارهای اخلاقی، مذهبی و فرهنگی از جمله مباحثی است که باید در طراحی و معماری های محیطی مورد توجه برنامه ریزان و مدیریت شهری قرار بگیرد.

وی افزود: در نوسازی و اصلاح بافت فرسوده توجه به هویت شهری به عنوان امری مهم در طراحی پروژه های عمرانی تلقی می شود.

حمید محرمی ادامه داد: عملیات های عمرانی در بافت فرسوده شهری در واقع نوعی بازسازی به شمار می آید تا سیمای اصلی شهر همراه با خاطرات آن دست خوش تغییرات نوین واقع نگردند.

شهردار رودهن تصریح کرد: بازسازی بافت فرسوده یکی از اولویت های این شهرداری به شمار می آید که با رعایت اصول و حفظ هویت شهری صورت خواهد گرفت./ع


برچسب ها: شهر سازی ، خلاقیت ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.