امروزه کاهش شنوایی در نوزادان قابل تشخیص بوده و این اختلال که معمولاً ارثی است با روش هایی چون تجویز سمعک و کاهش حلزون اصلاح می شود.

دکتر ناظری، متخصص شنوايی سنجی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  امروزه در زمینه ی شنوایی سنجی برنامه ی غربالگری شنوایی در نوزادان بسیار مطرح است که با این برنامه می توان اختلالات و کاهش شنوایی نوزادان را در بدو تولد تشخیص داد که ما در اکثر اوقات برای چنین نوزادانی سمعک تجویز می کنیم تا از همان ابتدای تولد بتوانند شنوایی طبیعی داشته باشند و صداها را همانگونه که بچه های سالم می شوند بشوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اختلالات شنوایی در نوزادان درمان قطعی دارد گفت: اختلالات و کاهش شنوایی در نوزادان به ندرت درمان می شود زیرا معمولاً این مشکلات زمینه ارثی داشته و مادر زادی هستند اما گاهی بعضی ضایعات گوشی سبب ایجاد این اختلالات شده که در این صورت قابل درمانند ولی چون اکثر این موارد با زمینه ژنتیکی و به صورت مادرزادی رخ می دهد قابل درمان نیستند.

دکتر ناظری در توضیح روش های درمان این اختلالات گفت: اگر میزان افت شنوایی تا حدی باشد که با سمعک مشکل نوزاد برطرف شود، از سمعک استفاده می کنیم در غیر این صورت از روش کاشت حلزون برای درمان استفاده خواهد شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار