مدیر عامل اپراتور بندر امام خمینی (ره) با اشاره به ترمیم آخرین کندوی سیلوی 70 هزار تنی بندر امام خمینی (ره)، از بومی‌‌سازیِ تعمیر و اورهال جرثقیل‌های ساحلی برای اولین بار در کشور و در این بندر، خبر داد

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهروز خوش اقبال مدير عامل اپراتور بندر امام خميني با اشاره به اينكه  یکی از فاز‌‌های طرح توسعه این بندر در بخش تخلیه و بارگیری غلات، ترمیم و بهسازی سیلوی 70 هزار تنی موجود در این بندر است، گفت: سیلوی موجود بیش از 35 سال پیش ساخته شده‌ و هم‌اکنون دچار فرسودگی شده و نیازمند مرمت است.

مدیر عامل پایانه غلات خلیج فارس پارسیان ،گفت: ترمیم سیلوی 70 هزار تنی بندر امام که قبلاً بلااستفاده بود از اهداف تعیین شده است.

خوش‌اقبال در ادامه اظهار داشت: از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مقرر شد ‌سیلوی 70 هزار تنی موجود به علت فرسودگی و ضعف مقاومتی، مقاوم‌سازی شود؛ تقویت دال‌کف و ستون‌ها، گالری تخلیه سیلو‌های گروهی، مقاوم‌سازی دیواره خارجی سیلوهای گروهی، اجرای پوشش بتنی دیواره داخلی سیلوهای منفرد، تقویت اسکلت فلزی برج بوجاری، تقویت دیوارها و سقف تونل زیر سیلوهای منفرد، تقویت سازه فلزی فوقانی سیلوهای منفرد و تعمیرات هیدرولیک سیستم تخلیه و بارگیری از آن جمله‌اند.

وی با بیان اینکه سن این سیلو 35 سال است، اظهار داشت: هم اکنون در حال ترمیم آخرین کندوی سیلوی 70 هزار تنی هستیم.

خوش‌اقبال اضافه کرد: این سیلو‌ شامل 5 کندوی 7 هزار تنی، یک مجتمع 30 هزار تنی و یک بخش فله 5 هزار تنی است.

وی اضافه کرد: در این سیلو دو دستگاه مکنده فعال است که این دستگاه‌ها در ظرفیت اسمی ساعتی یک هزار تن و در ظرفیت عملیاتی ساعتی 600 تا 700 تن عملیات مکش غلات را انجام می‌دهند؛ البته 2 دستگاه مکنده مذکور توسط متخصصان داخلی اورهال و از خروج 2 میلیون دلار ارز جلوگیری شده است.
خوش‌اقبال با بیان اینکه این سیلوها موقتی و برای نگهداری چند ماهه غلات است، اظهار داشت: غلات داخل این سیلوها هر از گاهی جابه‌جا و بالا و پایین می‌شوند تا از نظر کیفیت و بهداشت دچار آسیب نشوند.

مدیر پایانه غلات خلیج فارس اضافه کرد: سالانه بین 8 تا 10 میلیون تن واردات و صادرات غلات از طریق بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرف 4 سال آینده 8 تا 12 دستگاه مکنده تخلیه و بارگیری غلات را وارد می‌‌کنیم اما برنامه داریم فعلاً 4 دستگاه را ظرف یک سال آینده وارد کنیم.

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه 3 بار رکورد عملیات تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام خمینی (ره) شکسته شده است، اظهار داشت: 62 هزار تن تخلیه در یک روز کاری هم داشته‌ایم.

وی ضمن تأکید بر اینکه دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند، اظهار داشت: در راستای اجرای دقیق واگذاری‌ها و قانون اصل 44 دولت ملزم است از بخش خصوصی پس از واگذاری‌ها حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

خوش‌اقبال در ادامه توضيح داد: در مدت زمان ترمیم سیلوی 70 هزار تنی، 120 نفر نیروی فعال در سیلو‌ حفظ شدند تا از کار بیکار نشوند.

وی در ادامه يادآور شد: وجود سیلوهای غلات موجب کاهش هدر رفت غلات، کاهش زمان ماندگاری کشتی‌ها در اسکله و کاهش هزینه‌های حمل و تخلیه و بارگیری می‌شود ضمن آنکه سرعت ورود و خروج کالا را افزایش می‌دهد.

شكست سه ركود در تخليه وبارگيري غلات

مدیر پایانه غلات خلیج فارس با بیان اینکه این سیلوها موقتی و برای نگهداری چند ماهه غلات است، اظهار داشت: غلات داخل این سیلوها هر از گاهی جابه‌جا و بالا و پایین می‌شوند تا از نظر کیفیت و بهداشت دچار آسیب نشوند.

وي درادامه اضافه کرد: سالانه بین 8 تا 10 میلیون تن واردات و صادرات غلات از طریق بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

خوش اقبال تصریح کرد: ظرف 4 سال آینده 8 تا 12 دستگاه مکنده تخلیه و بارگیری غلات را وارد می‌‌کنیم اما برنامه داریم فعلاً 4 دستگاه را ظرف یک سال آینده وارد کنیم.
وي  با اشاره به اینکه 3 بار رکورد عملیات تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام خمینی (ره) شکسته شده است، اظهار داشت: 62 هزار تن تخلیه در یک روز کاری هم داشته‌ایم.

مدیر پایانه غلات خلیج فارس ضمن تأکید بر اینکه دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند، اظهار داشت: در راستای اجرای دقیق واگذاری‌ها و قانون اصل 44 دولت ملزم است از بخش خصوصی پس از واگذاری‌ها حمایت‌های لازم را به عمل آورد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار