با افزایش 18 درصدی بارندگی در شهرستان دامغان، ظرفیت 21 میلیون متر مكعبی سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان تكمیل و آب جمع آوری شده پشت این سد به حد سر ریز رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، مدیر امور منابع آب دامغان با بیان اینكه میانگین بارندگی این شهرستان از 138 میلیمتر پارسال 18 درصد بیشتر شده است افزود: با تكمیل ظرفیت ذخیره سازی آب پشت سد شهید شاهچراغی سال آینده در تامین آب آشامیدنی و كشاورزی شهرستان دامغان مشكلی وجود ندارد.

'علی خراسانی' افزود: از مجموع 21 میلیون مترمكعب آب ذخیره شده پشت سد شهید شاهچراغی 11 میلیون متر مكعب برای كشاورزی، چهار متر مكعب برای تصفیه خانه دامغان و بقیه به منظور تامین آب مورد نیاز محیط زیست و وحوش منطقه اختصاص می یابد.

سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان كه در سال 1383 به بهره برداری رسیده است، از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با تاجی به طول 441 متر و 55 و نیم متر ارتفاع از بستر رودخانه است.

این سد در 12 كیلومتری شمال غرب دامغان ساخته شده است و آب رودخانه چشمه علی را به اراضی كشاورزی دشت جنوبی شهرستان منتقل می كند. جلوگیری از خسارت سیلاب های شمالی از دیگر اهداف ساخت این سد است./ع

برچسب ها: آب سد ، شاهچراغی ، سرریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.