هفته آغازین دور برگشت سوپرلیگ کاراته در شرایطی روز جمعه با برگزاری 11 دیدار پی گیری شد که شکست نفرات اعزامی به جام بیست و یکم جهان بیش از هر چیزی بچشم آمد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، سوپرلیگ کاراته در حالی روز جمعه وارد هفته نخست دور برگشت خود شد که مناطق نفت خیز جنوب بار دیگر به لطف هنرنمایی کاتاروهایش توانست با سه پیروزی متوالی صدرنشینی اش را حفظ کند. نفتی ها در گام نخست و در مصاف با هیئت کاراته استان آذربایجان شرقی نتیجه را در کومیته واگذار کردند، اما با برد 4 بر یک فرید حقیقی برابر سیروس خالقی درکاتای انفرادی و پیروزی قاطعانه فرزاد محمد خانلو، آرمین روشنی و احد شاهین در کاتای تیمی در نهایت توانستند 16 بر 11 فاتح میدان باشند. باخت 11 -9 سعید فرخی برابر دانیال قره ویسی و شکست 3 بر صفر سامان حیدری مقابل مازیار الهامی از جمله حواث مهم این دیدار مهیج و جذاب بود.

مناطق نفت خیز نفت خیز در مبارزه دوم برابر آوای رزم صف آرایی کرد، تیمی که در دقیقه 90 وارد سوپرلیگ شد. کاملاً محتمل بود که در این پیکار کاراته کاهای جوان و کم تجربه آوای رزم در مصاف با ستاره های نفت بازنده از تاتامی خارج شوند. شکست دگرباره سامان حیدری، ملی پوش سنگین وزن مناطق نفت خیز سبب تعجب خیلی ها شد! او دومین شکست روز جمعه اش را برابر بهرام بهرامی متحمل شد. این مبارزه در نهایت با حساب 21 بر 7 به نفع نفت به اتمام رسید.

اما مناطق نفت خیز مهم ترین مبارزه آدینه خود را مقابل مقاومت برگزار کرد.همانطور که قابل پیش بینی بود تمامی امتیازات کاتای انفرادی و تیمی به حساب نفت واریز شد تا دو تیم در شرایطی نابرابر در کومیته به دیدار هم بشتابند. هرچند پیکار این دو با تساوی سعید فرخی و ذبیح الله پورشیب آغاز شد و محمد شایگان از مقاومت در مبارزه ای یک طرفه وحید حسنی پور را با شکست بدرقه کرد، اما در ادامه این بازیکنان مناطق نفت خیز بودند که با 5 برد متوالی راه پیروزی بی دردسر تیم شان را هموار کردند. شکست 3 بر 2 امیر مهدی زاده، مرد طلایی کاراته ایران در آوردگاه جهانی فرانسه برابر هامون درفشی پور جوان از جمله حوداث مهم رقابتهای هفته اول دور برگشت سوپرلیگ بود. سامان حیدری با برد 4 بر صفر مقابل هادی عرب موفق شد بخشی از ناکامی روز جمعه اش را جبران کند. برد 2 بریک منصور حسن بیگی مقابل محمد هادی داودآبادی و پیروزی 8 بر 2 حامد زیکساری مقابل محمد کیشانی از جمله نتایج قابل اعتنا نبرد مقاومت و نفت بود.

*دانشگاه وفرصتی که از دست رفت

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده مناطق نفت جیز جنوب روز جمعه این فرصت را داشت تا همچون هفته های گذشته سایه به سایه حریف حرکت کند، اما باخت غیرمترقبه برابر هیئت کاراته استان آذربایجانشرقی تمام محاسبات دانشگاهی ها را برهم ریخت. دانشگاه آزاد که در دو مبارزه اول و دوم خود با حساب 24 بر 4 از سد تیم شهید ستاری قرچک و 22 بر 5 مقابل آوای رزم به برتری رسیده بود، در گام سوم پس از اینکه در کاتای تیمی نتیجه را ناباورانه به حریف واگذار کرد و در کاتای انفرادی هم موفق نشان نداند در مبارزات انفرادی به 2 برد، 2 باخت و 3 تساوی دست یافت تا در نهایت 17 بر 9 بازنده این بازی نام بگیرد.

شکست سعید احمدی، نایب قهرمان جهان برابر یک حریف کم نام و نشان( سجاد فرخی) تساوی علی فداکار، مرد طلایی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان برابر دانیال قره ویسی، شکست یک بر صفر محمد غروبی قهرمان آسیا در سال 2011 مقابل علیرضا اجدادی قهرمان جوانان جهان از جمله نتایج مهم این دیدار بود.

در پیکار دانشگاه و تیم شهید ستاری نیز شکست 2 بر یک سجاد گنج زاده مقابل پیمان سلطانیان نتیجه قابل تعمقی بود. سلطانیان که در تیم زیر 23 سال یکی از بهترین های اردوی این تیم است کلاً در سوپرلیگ امسال نتایج قابل قبولی را بدست آورده است که برد او در هفته پایانی دور رفت مقابل مهران بهنام فر یکی از آنها بود.

*ابومسلم و دو برد دیگر

ابومسلم خراسان روز جمعه با دو برد به کارش پایان داد تا با یک بازی کمتر نسبت به نفت و دانشگاه در مکان سوم جدول رده بندی قرار بگیرد. ابومسلم هفته اول دور برگشت سوپرلیگ را با پیروزی قاطعانه 27 بر یک مقابل صنعت برق هرمزگان آغاز کرد و در گام بعدی با حساب 24 بر 4 مقابل تیم شهید ستاری قرچک صاحب برتری شد. داود شاهچراغی در کاتای انفرادی که در هفته پایانی دور رفت با شکست به کار خود پایان داده بود، این بار با دو پیروزی متوالی نشان داد که می تواند به عنوان مهره ای کارساز در خدمت تیمش باشد.ابراهیم حسن بیگی و مهدی حاتمیان هر کدام در دو مبارزه خود 13 امتیاز از حریفانش گرفتند و حتی یک امتیازهم از دست نداند تا چهره های خوب ابومسلم در مبارزات روز جمعه باشند.

در سایر دیدارهای هفته نخست دور برگشت سوپرلیگ ودر نبرد پایین جدولی ها این تیمهیئت کاراته گیلان بود که نتوانست روز جمعه امتیازی را دشت کند.گیلانی ها پس از اینکه در مبارزه نخست مقابل صنعت برق هرمزگان نتیجه را 18 بر 10 واگذار کردند، در مبارزه دوم هم در یک نبرد نزدیک 15 بر 14 مغلوب تیم شهید ستاری قرچک شدند تا در مکان هشتم جدول جا خوش کنند.

در دیگر بازی این هفته تیم مقاومت موفق شد 21 بر 8 مقابل آوای رزم صاحب برتری شود.


**جدول رده بندی سوپرلیگ کاراته در پایان دور رفت به این صورت است:

1- مناطق نفت خیز جنوب- 11مبارزه- 11 برد- 33 امتیاز تیمی– 204 امتیاز انفرادی

2- دانشگاه آزاد اسلامی- 11مبارزه- 9 برد- 2 باخت 27 امتیاز تیمی– 230 امتیاز انفرادی

3- ابومسلم مشهد- 10 مبارزه- 8 برد- 2 باخت- 24 امتیاز تیمی– 198 امتیاز انفرادی

4- مقاومت بسیج- 10 بازی- 5برد – 5 باخت- 15 امتیاز تیمی- 141 امتیاز انفرادی

5- آوای رزم- 11 مبارزه- 3 برد- 8 باخت- 9 امتیاز تیمی– 117 امتیاز انفرادی

6- هیئت کاراته آذربایجان شرقی 10 مبارزه- 3 برد- 7 باخت- 9 امتیاز تیمی –112 امتیاز انفرادی

7- شهید ستاری-11مبارزه- 3 برد- 8 باخت- 9 امتیازتیمی- 105 امتیاز انفرادی

8- هیئت کاراته گیلان 10 مبارزه- 3 برد- 7 باخت- 9 امتیاز تیمی– 101 امتیاز انفرادی

9- صنعت برق هرمزگان- 10 مبارزه- 2 برد- 8 باخت- 6 امتیاز تیمی– 86 امتیاز انفرادی/آق
برچسب ها: رزمی ، کاراته ، سوپرلیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار