بدنبال مرگ مردي که بيکاري او را وادار به خودسوزي کرده بود، مردم اسپانيا بار ديگر به خيابانها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، تاكنون ميزان بي خانمان شدن مردم اسپانيا به طور روز افزوني در حال افزايش بوده است و در اثر همين مسئله در سال گذشته ميلادي بيش از 100 مورد خودكشي مشاهده شده بود.

يكي از معترضين اسپانيايي در شهر "پامپلونا" به خبرنگار راديوي دولتي اسپانيا گفته است "مردم نمي توانند با اين وضعيت به زندگي ادامه دهند، زماني كه از خانه هايشان اخراج مي شوند دست به خودكشي مي زنند."

اعتراض اين معترضين به اقدامات دولت اسپانيا بوده است. دولت ان كشور در صورت تعويق در پرداخت هزينه وام مسكن از سوي مستاجرين آنان را از خانه هايشان اخراج مي كند. از جمله اين موارد مي توان به خودكشي زن 53 ساله اي اشاره كرد كه در نوامبر سال گذشته پس از اخراج از خانه اش بدليل عدم پرداخت هرينه وام مسكن از طبقه چهارم ساختمان خود را به پائين پرتاب كرد.

تظاهركنندگان اسپانيايي روز گذشته در شعار هاي خود مي گفتند "اين خودكشي نيست اين قتل است"، "بانك ها پول ما را مي گيرند و ما مجبور به خودكشي مي شويم." 

اخيرا دستگاه قضائي اسپانيا اظهار داشته كه اصلاح قانون "پرداخت هزينه وام مسكن" بايستي عملي شود تا از تكرار چنين حوادثي جلوگيري شود.

هم اكنون نزخ بيكاري در اسپانيا به بيش از 25 درصد مي رسد. بيش از 50 هزار اسپانيايي در نيمه اول سال 2012 بي خانمان شدند و بيش از يک ميليون نفر نيز در خيابان ها به سر مي برند. به همين دليل ميزان خودكشي در كشورهاي اروپائي به علت بحران اقتصادي نيز رو به افزايش بوده است. در كشور يونان نرخ خودكشي به ميزان 40 درصد در نيمه نخست سال 2010 افزايش يافته بود. در سال 2011 نيز اين ميزان در شهر آتن 25 درصد و در سرتاسر يونان 18 درصد بوده است. 

به گزارش "نيويورك تايمز" در ايتاليا اين ميزان در سال گذشته ميلادي به ميزان 52 درصد افزايش يافت و از 123 نفر در سال 2005 به 187 نفر در سال 2010 رسيد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار