خانه سينما به عنوان پاتوق فرهنگي و نظارت دولتي به درد سينما و اهالي آن نمي خورد.

احمدرضا گرشاسبي كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فعاليت مجدد خانه سينما و بازگشت دوباره آن گفت: در مورد نمايندگان انتخابي از  دو سوي خانه سينما و سازمان سينمايي نظري ندارم اما تشكلي بودن اين نهاد را منوط به اعضا مي‌دونم.
وي ادامه داد: با بازگشت خانه سينما به شرطي موافق هستم كه دولت دخالتي در خانه سينما نداشته باشد و نظارت از دور صورت گيرد.
گرشاسبي ضمن بيان مضحك بودن خانه سينما به عنوان پاتوق افزود: هر مشاغلي داراي اتحاديه صنفي است به همين منظور زماني كه خانه سينما پاتوق فرهنگي باشد نبودن آن بهتر از بودنش است.
وي تاكيد كرد: سينما نياز به پاتوق فرهنگي ندارد بلكه نيازمند يك نهاد صنفي فعال و به دور از جريان هاي سياسي است تا امور صنفي سينماگران را قدرتمند انجام دهند.
گرشاسبي در ادامه در خصوص ريشه اصلي بحران هاي سينمايي اظهار داشت: زماني كه دورنمايي مشخص در سينما وجود نداشته باشد مديريت براساس ظرفيت هاي فكري و سليقه اي انجام شده و طبيعتاً باعث ايجاد اختلافات و درگيري بيشتر مي شود.
وي خاطرنشان كرد: تا وقتي كه افراد صاحب تفكر و قدرت در فرهنگ سينما نباشند و بيشتر در سياست گذاري هاي سينمايي فعاليت كنند اين وضعيت ادامه خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار