"یووال دیسکین" رئیس سابق شین بت در نخستین مصاحبه خود پس از کناره گیری از قدرت، تصویر ضعیفی از کابینه رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، وی در مصاحبه با این روزنامه گفت که دیگر نمی تواند ساکت بنشیند.

وی افزود: من باید حرف بزنم پیش از آنکه خیلی دیر شود و شاهد انتفاضه سوم باشیم و اسرائیل خود را در درگیری نظامی با ایران ببیند.

يووال ديسکين گفت: من و همقطارانم درباره اين که نتانياهو و (ايهود) باراک (وزير امور نظامي) بتوانند يک کمپين ايراني را رهبري کنند بسيار نامطمئن بوديم. ما به انگيزه‌هاي آنها اعتمادي نداشتيم.

 
وي افزود: ما نگران بوديم آنها اقدامات مختلفي را دنبال کنند که اسراييل را بر اساس ملاحظات نامربوط يا راه‌هاي پنهاني به خطر اندازد. ما اين احساس را داشتيم که آنها سعي کنند کاري را به طور پنهاني انجام دهند.
 
دفتر نتانياهو در پي اين گفت‌وگو با صدور بيانيه‌اي اظهارات ديسکين را مضحک، براي اهداف سياسي و ناشي از نااميدي شخصي وي خواند و آن را رد کرد.
 
ديسکين در ماه آوريل (ارديبهشت) نيز انتقادات تند مشابهي عليه موضع خصمانه نتانياهو و باراک در قبال ايران بيان کرد و گفت که وي به رهبري فعلي اسراييلي اعتمادي ندارد.
 
امريکا، شماري از کشورهاي غربي و رژيم اسرائيل، ايران را به دنبال کردن اهداف غير نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي خود متهم مي‌کنند.
 
‌تل‌آويو جمهوري اسلامي را با گزينه نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران تهديد کرده است. تبليغات خصمانه ضد ايراني را نتانياهو و باراک رهبري مي‌کنند.
 
ايران همواره تاکيد مي‌کند به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز انرژي هسته‌اي برخوردار است.
 
مقامات ايراني تاکيد کرده‌اند که هرگونه حمله‌اي را به خاک خود با واکنشي دندان شکنانه پاسخ خواهند گفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار