دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در این دیدار «سعید جلیلی» و «شیو شانکر منون» ضمن گفتگو درباره مسایل مهم مورد علاقه ، راه های کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان را بررسی کردند. دو طرف با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و توانمندی های فراوان دو کشور ، بر گسترش مناسبات در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و امنیتی و بررسی راه های جدید همکاری تهران و دهلی نو تاکید کردند.

در این سفر همچنین دبیرخانه های شورای امنیت ملی ایران و هند یک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.این یادداشت تفاهم را «علی باقری» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خانم «لاتا رِدی» (با کسر ر و تشدید دال) معاون مشاور امنیت ملی نخست وزیر و رییس دبیرخانه شورای امنیت ملی هند در دهلی نو امضا کردند.

در این سفر دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ملی همچنین با «سلمان خورشید» وزیر امور خارجه و «پی چیدامبرام» وزیر دارایی هند دیدار و درباره مناسبات دو کشور گفتگو کرد.دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به دعوت رسمی همتای هندی اش به مدت سه روز به این کشور سفر کرده است.این سفر در چارچوب گفتگوهای راهبردی هند و ایران و بررسی مناسبات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی صورت گرفته است.سعید جلیلی امشب دهلی نو را به مقصد افغانستان ترک خواهد کرد.
برچسب ها: جلیلی ، امنیت ، ایران ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار