معاون بین المللی و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت این معاونت از شرکت های واسطه ای برای صادرات کالا و خدمات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي  باشگاه خبرنگاران: دکتر سالار آملی معاون بین الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت این معاونت از شرکت های واسطه ای برای صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان خبر داد.

سالار آملی درباره هفتمین جلسه کمیسیون تخصصی حمایت از تولید و توسعه صادرات کالا و خدمات با اشاره به اینکه این جلسه با حضور همه اعضا در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه مواردی مربوط به روند توسعه صادرات محصولات نانو به کشورهای دیگر مطرح شد و به طور کلی عنوان شد که در صورتی که شرکت هایی ظرفیت این کار را دارند و می توانند به عنوان واسطه محصولات داخلی را به دیگر کشورها صادر کنند معاونت علمی و فناوری از آنها حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مطرح کرد که در حال حاضر 130 محصول تولیدی دارد که بسیاری از آنها ظرفیت صادراتی را دارند.

معاون امور بین المللی و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: محور دوم مباحث این نشست توسط یکی از بخش های خصوصی حوزه داروهای گیاهی مطرح شده و مدیر عامل این شرکت دانش بنیان پیشنهاداتی را در خصوص راه اندازی فروشگاه های سلامت در کشورهای مختلف برای عرضه داروهای گیاهی ایران مطرح کرد، در این راستا کشور چین با توجه به استقبالی که از داروهای گیاهی ایران نشان داده است بیش از دیگر کشورها مد نظر است تا در صورت امکان بتوان تحت عنوان یک نشان صادراتی خاص محصولات دارویی خود را در این کشور عرضه کنیم.

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون در این نشست تأکید داشتند که مشوق های صادراتی باید مدل خود را برای صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان پیدا کند همچنین ما باید مکانیزم های صادراتی را در تولید محصول بشناسیم به ویژه در رابطه با مشکلاتی مانند ارز و گردش مالی که قرار شد با تبادل نظر با مسئولین ذیربط راه حل های خوبی هم در این رابطه اتخاذ شود./ع2

برچسب ها: دانش ، فناوری ، علمی ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار