باربارا تاکر هنرپیشه انگلیسی از چند روز پیش در مقابل ساختمان مجلس عوام انگلیس تحصن کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ،  تحصن و اعتصاب غذای این فعال انگلیسی وارد روز نهم شده است. این فعال انگلیسی خواهان پایان جنگ افروزی ها و تجاوزگریهای انگلیس است و اینکه به او و دیگر فعالان این کشور اجازه برپایی تظاهرات مسالمت آمیز داده شود. وی باوجود سرمای شدید هوای لندن این حرکت اعتراضی خود را شروع کرده است. در کنار محل تحصن او ، تصاویری دیده می شود که در آن تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس و جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا به آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی تشبیه شده اند. سرمای شدید هوای لندن سبب شده است او سرما بخورد اما حاضر نیست از اعتراض دست بکشد. وی با آنکه آزار و اذیت شده است همچنان بر حرکت خود تاکید دارد و می گوید باید صدای او شنیده شود.
تاکر در این خصوص گفت: ما حق آزادی بیان داریم. اگر براساس قانون از حق آزادی بیان برخورداریم چرا دولت ما را می ترساند آنهم فقط به آن علت که حقایق را می گوییم.
علت مخالفت دولتمردان انگلیسی با این فعال ضدجنگ کاملا روشن است زیرا تحصن و اعتصاب او به مردم انگلستان یادآور می شود که لندن چه نقشی در جنگهای بین المللی داشته که نتیجه آن کشته و آواره شدن میلیونها نفر بوده است. چند سال پیش نیز برایان هاو فعال انگلیسی سالها در مقابل پارلمان انگلیس در لندن تحصن اعتراضی ضدجنگ داشت تا اینکه دو سال پیش فوت کرد.
تاکر افزود: من ادامه دهنده راه برایان هاو هستم که در ژوئن سال دو هزار و یازده فوت کرد. وی سالها بیمار بود که علت آن قرار گرفتن در معترض تسلیحاتی بود که در آن از اورانیوم ضعیف شده استفاده شده بود. او می خواست حقایق را نشان بدهد و من نیز می خواهم همین کار را انجام بدهم. انگلستان در جنگهای تجاوزکارانه، افراد بیگناه را در کشورهای دیگر می کشد.
باربارا تاکر که بارها دستگیر شده و دو بار به زندان افتاده است می خواهد الگویی برای دیگران باشد تا از جنگ افروزی های دولت انگلیس انتقاد کنند و اقدامات شرم آور آن را محکوم کنند. وی مطمئن است اگر دیگر مردم انگلیس نیز با او همراهی کنند، دولت مجبور خواهد شد به صدای اعتراضی مطرح گوش فرابدهد.
باربارا تاکر گفت:من در هفت سال گذشته ، چهل و هفت بار بازداشت شده ام. اگر میلیونها نفر با چنین حرکتهایی همراهی کنند، رویه کنونی دولت انگلیس پایان خواهد یافت. اگر میلیونها نفر اعتراض کنند، اوضاع تغییر می کند و این کار به صورت مسالمت آمیز انجام می شود. باید اقدامات تجاوزکارانه دولت انگلیس در کشورهای دیگر متوقف شود.
باربارا تاکر اعلام کرده است به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد حتی اگر درمقابل پارلمان انگلیس جانش را از دست بدهد.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار