نماينده تهران خبر داد

مراکز تجاری و سیاسی از تهران خارج مي‌شوند/ لزوم تشويق مردم به مهاجرت از پايتخت

رئیس کمیسیون انرژی گفت: گستردگی تهران به شکل کنونی منطقی نبوده و دولت باید طی طرحی کامل اقدام به انتقال برخی از مراکز تجاری و سیاسی به خارج از تهران کند كه در اين ميان بايد مردم را به مهاجرت از تهران تشويق كرد.

 
مسعود میرکاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آلودگی روزافزون هوای تهران اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی استان تهران به گونه‌ای است که گردش هوا در فصل زمستان کاهش یافته و علاوه بر آن مصرف منابع هیدروکربنی افزایش می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر مصرف بالای گاز خانگی در فصل زمستان، حجم خودرو در کلان‌شهر تهران بسیار زیاد است كه موجب ترافیک و افزایش آلایندگی می‌شود.

میرکاظمی با تاکید براینکه باید از مصرف منابع هیدروکربی کاسته شود، ادامه داد: باید مردم را به خروج از تهران تشويق كرد چراکه اين امرسبب کاهش مصرف منابع هیدروکربی در تهران شده و مردم از استنشاق هوای آلوده در امان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه باید راه حلی اساسی برای موضوع آلودگی هوای تهران اندیشیده شود، تصریح کرد: ترافیک، آلودگی هوا و ارائه خدمات در شهر تهران تبدیل به یک معضل شده و باید تدابیر بلندمدت برای این امر اتخاذ شود.

میرکاظمی تاکید کرد: گستردگی تهران به شکل کنونی منطقی نبوده و دولت باید طی طرحی کامل اقدام به انتقال برخی از مراکز تجاری و سیاسی به خارج از تهران کند.

رئیس کمیسیون انرژِی در پایان یادآور شد: درحالی که با توجه به شرایط موجود باید به سمت کوچک کردن کلان‌شهر تهران پیش برویم، چندین سال است که صحبت از این امر وجود دارد اما هنوز اقدام جدی انجام نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلودگی ، تهران ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار