به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شعله
کاظمی فرد- مجری طرح از مشکلات آسفالت ها را ایجاد تدریجی ترک، نفوذ آب و
تخریب آنها دانست و گفت: روش متداول برای ترمیم آسفالت، استفاده از مواد
درزگیر است ولی خود درزگیرها در صورت نامطلوب بودن در مدت کوتاهی از ترک
خارج میشوند.
وی با اشاره به اجرای تحقیقاتی برای رفع این عیب، افزود: در این طرح تلاش
بر آن بود که چسبندگی بین درز گیر و آسفالت افزایش یابد که در این طرح موفق
شدیم که عمر و کارآیی درزگیر را به میزان قابل ملاحظهای افزایش دهیم.
کاظمی فرد، به نتایج تحقیقات آزمایشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: براساس نتایج آزمایشگاهی این ماده میتواند عمر آسفالت را بین 2 تا 4 سال افزایش دهد.
وی سابقه استفاده از درزگیرها را در دنیا حدود 40 سال ذکر کرد و ادامه
داد: ترکیبهای پرکننده موجود در بازار بیشتر دو جزیی و عمر کوتاه و کارآیی
کمتری دارند در حالی که ترکیب ساخته شده در این طرح 5 جزیی است.
کاظمی فرد از کاربردی شدن این ماده برای ترمیم آسفالت خبر داد و یادآور
شد: این آسفالت در یکی از محورهای شمالی کشور استفاده شد و نتایج یک ساله
به دست آمده نشان داد که این ماده میتواند مقاومت آسفالت را افزایش دهد.
به گفته وی هزینه تولید این نوع درزگیر جدید در حدود نصف نمونه خارجی است و
میتوان از دستگاههای موجود درزگیری برای تزریق آن استفاده کرد.