علي عبدالله صالح براي معاينات پزشکي يمن را ترک مي کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری رویترز ، علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن که در پی تظاهرات و اعتراضات مردمی مجبور شد در ماه فوریه سال دو هزار و یازده قدرت را ترک کند برای معاینات پزشکی به خارج از کشور می رود.

 مشاوران علی عبدالله صالح روز پنجشنبه اعلام کردند او برای انجام معاینات پزشکی به خارج از کشور می رود.

نبود این مرد قدرتمند سابق یمن که با وجود فشارهای های روز افزون کشورهای منطقه و آمریکا همچنان قدرت را با سماجت حفظ کرده بود، شرایط را برای انجام مذاکرات آشتی ملی در کشورش فراهم خواهد کرد. این مذاکرات قرار است از ماه فوریه سال دو هزار و سیزده آغاز شود.

سخنگوی علی عبدالله صالح شصت و نه ساله گفت او برای انجام معاینات پزشکی می تواند به عربستان سعودی، آمریکا و یا ایتالیا برود. سخنگوی صالح خاطر نشان کرد خروج وی از کشور در راستای طرحی سیاسی برای بازگشت ثبات به یمن نیست. هنوز معلوم نیست که رئیس جمهوری سابق یمن در چه زمانی قرار است خاک کشورش را برای این منظور ترک کند. اما منابع خبری در یمن می گویند فشار ها بر علی عبدالله صالح برای ترک خاک کشورش جهت فراهم شدن زمینه کاهش تنش های سیاسی افزایش یافته است.

علی عبدالله صالح به موجب توافقی جای خود را به علی منصور هادی معاون خود داد. وی نیز قرار است به مدت دو سال به طور موقت زمام امور کشور را در اختیار داشته باشد. دوره ای که در طول آن قانون اساسی کشور باید اصلاح شود و ارتش نیز که تاکنون خانواده صالح کنترل آن را در دست داشتند تجدید ساختار خواهد شد.

صالح سال گذشته به علت زخمی شدن در انفجار بمب، برای معالجه به آمریکا رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار