حزب کنگره ملی مردم یمن به ریاست علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، حمید الاحمر عضو هیات عالی حزب اصلاح وابسته به اخوان المسلمین را به مثابه «مرسی یمن» خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه کویتی الجریده در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی از صنعا نوشت: عبده الجندی، سخنگوی رسمی حزب کنگره ملی مردم که علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن و احزاب متحد او، ‌ریاست آن را برعهده دارد، حمید الاحمر عضو هیات عالی حزب اصلاح وابسته با اخوان المسلمین را به مثابه «مرسی یمن» خواند و گفت : وی (الاحمر) تلاش می کند با غلبه وتسلط بر احزاب دیدار مشترک که اکنون در این کشور حاکم است، در انتخابات سال دوهزارو چهارده پیروز شود .

بر پایه این گزارش ، الجندی در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گفت: «الاحمر با ارسال نامه ای به شورای عالی احزاب دیدار مشترک، از آنان خواسته است تا پس از دیدار شان با جمال بن عمرو نماینده دبیر کل سازمان ملل، از آنچه که در طرح شورای همکاری خلیج فارس آمده است، سر باز زنند همچنین از آنان خواست بر سند نجات ملی صحه گذاشته و آن را تصویب کنند،..او با این ترفند می خواهد که مرسی یمن باشد»، اشاره به محمد مرسی رئیس جمهور مصر و یکی از رهبران جنبش اخوان المسلمین در این کشور.

در ادامه این گزارش آمده است: سخنگوی رسمی حزب کنگره ملی مردم یمن معتقد است سند (نجات ملی) الاحمر مخالف بندهای مندرج در طرح شورای همکاری خلیج فارس است، طرحی که اشعار دارد رئیس جمهور یمن ، پارلمان و دولت مرجع اصلی حکمرانی و قدرت هستند.

وی گفت : «ماموریت کمیته گفتگو همزمان با پایان آمادگی ها برای کنفرانس گفتگو ملی که قرار است در ماههای آینده برگزار شود، پایان خواهد یافت».

بر پایه این گزارش، الجندی گفت : بر اساس منشور الاحمر، درخواست ها برای لغو مصونیت علی عبد الله صالح و مسئولان رژیم وی، با متن طرح شورای همکاری خلیج فارس که با حضور کشورهای بزرگ جامعه جهانی به تصویب رسید، منافات دارد .

وی تصریح کرد: رئیس جمهور سابق ممکن است برای معالجه یمن را ترک کند اما این که گفته شد که عربستان وی را به حضور نمی پذیرد صحت ندارد .
برچسب ها: مرسی ، الاحمر ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار