کربلا عميق ترين زخمي است که بر پيکر جهل زمینیان نشسته است و رساترين فريادي است که در دهليز تاريخ پيچيده است.

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ سیاست روز در جدیدترین نوشته خود آورده است:

کربلا عميق ترين زخمي است که بر پيکر جهل زمینیان نشسته است و رساترين فريادي است که در دهليز تاريخ پيچيده است و اگر عاشورا صحنه نمايش فراگير و فشرده کارزار خوبي و بدي بود اربعین تولد دوباره حیات آدمیت و حماسه جاودان عشق و تجلی زیبای توحید است عاشورا عرضه اثبات پیروزی انسان بر سپاه ابليس بود و اربعین قرارگاه عشق و پناهگاه عاشقان حسینی است و کيست که از اين معبر عبور كند و قرار و پناه نگيرد عاشورا انفجاري از نور بود و تابشي از حق که بر انديشه ها تجسم کرد و اربعین تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت است.

سر بریده امام حسین بر نیزه همچون بیعت با پیکر تیر باران شده امام حسن (ع) بود که در راستای حفظ و حراست از دین خدا بر روی نیزه‌ رفت از این روست که الگو و اسطوره همه آزادگان و مستضعفان عالم حسین است حرکت امام حسین (ع) تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک الگو برای زندگی شرافت مندانه و دین مدار است چرا که امام حسین (ع) به خوبی می‌دانست که هیچ راهی برای حفظ اسلام و اعلام انحراف دین خدا باقی نمانده است جز با ریختن خونش ، خونی که فرهنگ و آبروی شیعه در طول تاریخ شد خونی که احیا کننده همه قیام‌های ظلم ستیزانه پس از کربلا بود و اربعین صدای عدالت و صداقت و شاخه‏های درخت آزادگی است که از خاک تشنه کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

اربعین است سال61 هجری است و غریبانه ترین غروب در گمنام ترین زمین و در عطشناک ترین لحظه خاک کربلا را رنگین می کند و در آوندهای زمین جاری می شود و رگ های خاک را به جنبش و جوشش و رویش می خواند و زینب آمده است تا صبر تاريخ باشد او پیام آور کربلاست بر صراط مستقيمش، زینب میداند اگر عاشورا روز عشق بازي شهدا در محضر حق با سرهاي بريده و بدن های متلاشي شده بود اين روزها روزهاي مصيبت و تنهايي و اسارت زن ها و بچه هاست این روزها ، روزهای دل بی قرار زینب است زینب آمده است تا بعد از چهل روز بوی برادرش را نفس بکشد تا محکم‏تر و استوارتر از پیش خطبه‏هایش را با تمام وجود فریاد بزند.

عاشورا تا اربعین نقطه اوج عشق حسینی است و در این چهل روز حسین (ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان بهانه ای برای بیداری و ظلم ‏ستیزی باشد اربعین حسینی جویبار همیشه جاری عاشورا و روز شهادت حماسه سازان است و روز زیارت مرقد عاشورا سازان است ، اربعین خروش خون حسین (ع) در عاشورا و پژواک این فریاد ظلم شکن است.

اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشوراست و هر اربعین حسینی قاصد حماسه ای ماندگار ، پیامدار استعلای ایمان ، نشانه‏ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت هماره سرخ شهادت است ، امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خونش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.

تکریم اربعین حسینی رمز تداوم عاشورا است و گرامیداشت اربعين و تعظيم شعاير ديني رمز پويايي هميشگي نهضت پربار حسيني و اعلام پاي بندي به مكتب سرخ عاشوراست امشب چهل شب است که آب از گلوی زینب پایین نرفته غم بر تارک دلش می‏وزد و هوای اسارتی را نفس می‏کشد که چهل سال شکسته ‏ترش کرده است دل زینب دیگر از داغ علی اصغر مرده است حالا چگونه این دل میتواند در تولد دوباره زمین لبخند بزند؟ کدام تولد؟ کدام زندگی؟ کدام امید؟ اصلا مگر میشود بعد از حسین به زندگی ادامه داد؟ در این چهل روز زینب و امام سجاد (ع) و تمام مریدان راه امام حسین در سوگ ابرمردی نشسته اند كه حیات اسلام مدیون بدن تکه پاره اوست اینک قریب چهل روز از غروب غم فزای شهادت شقایق‌ها می‌گذرد اسارت ، عطش ، غربت، زنجیر و بیدارگری سهم خاندان اهل بیت پیامبر بوده است.

حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری است كه نیرومندترین احساسات میلیون‌ها انسان را برانگیخته و از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نیز در گذشته است و شگفت و تعجب از اینكه قداست خویش را در میان سایر ادیان نیز حفظ كرده هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از شجاعتی كه امام حسین (ع) از لحاظ فداكاری و شهامت نشان داد در عالم پیدا نمی‌شود.

قیام امام حسین و ویژگی پیام نهضت حسینی دارای محتوای عالی و بلندی است و آن بازگشت به اسلام قرآنی و سیره نبوی و امر به معروف و نهی از منکر و برکنار کردن حاکمان ستمگر و ظالمان است.

قیام امام حسين (ع) تفسير بعثت و ترجمان نبوت و معناي امامت است و عاشورا نقطه اوج امانت ادای انسان بود و اربعین امام حسین آینه‏ای است که تمام مفاهیم انسانی را با ابعاد حقیقی‏اش در خود متجلی ساخته است اگر عاشورا روز هجرت آگاهانه و جانبازي عاشقانه در راه دوست بود اربعین روز يادگيري رسم دين ‌داري و آيين وفاداري اوست و عاشورا رستاخیزی بود که پرده از چهره همه زشتی‏ها ‏کشید و پلیدان را رسوا ساخت اربعین مشعل فروزانِ معرفت است که فرا روی انسان‏ها قرار گرفته است آری از آن زمانی که فریاد سرخ خون از گلوی عاشورا برخاست پژواکی در قله‏های بلند اعصار و قرون در افتاد که تا آن سوی مرز ابدیت طنین افکند و در سینه سوزان عاشقان ایثار و شهادت در اربعین های زمان جاودانه شد.
زندگی ما بعد از حسین (ع) عین محکومیت است ای کاش از خجالت آب میشدیم تا هیچ گاه روی سیاه ما بر نگاه مادرش حضرت زهرا (س) نیفتد آخر در هیچ کجای دنیا این رسم امانت داری نیست هیچ جای جهان این رسم ارباب و بندگی نیست بیایید به تمام دنیا فخر بفروشیم برای داشتن چنین اربابی بیایید آن طور که باید لطفش را پاس داریم و حرمتش را نگاه داریم کربلا این بیابان خشک و بی‌آب دریای انسانیت و کمال است اقیانوس بی کرانه‌ای است که در آن گوهر همه عظمت‌ها و خوبی‌ها به رنگ مظلومیت یافتنی است امام حسین علیه السلام خونش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.

یا ابا عبدالله تو در عاشورا عشق را معنى كردی و قیام تو اسلام را زنده ساخت و شهادت تو حضور هميشگى در همه زمان ها و و مکانهاست یا حسین كربلا خون تو را خون خدا را همواره بر چهره افق مى پاشد و غروب هنگام سرخى آسمان مغرب را به شهادت مى گيرد تا آن جنايت هولناك را هر چه آشكارتر بنماياند و چشم تاريخ را بر اين صحنه هميشه خونين بدوزد و گوش زمان را از آن فريادها تندر گونه آن عاشوراى دوران ساز پر كند اى حسين اى شراره ايمان تو با نامردان تبهكار مردانه در آويختى آنان آن چنان در بعد حیوانیت فرو رفته بودند که با داشتن ابزار شناخت چون کران و کوران نور خداوند را در برابرشان نمی دیدند و ندای قرآن ناطق را نمی شنیدند و یا خود را به کوری و کری زده بودند.

یا حسين روز عاشورا آن رايت آزادگى که در دست تو بود كلاس فشرده تاريخى اى بود برای همه نسلها تا ابدیت ، حسين كربلاى تو مصاف نبود منظومه بزرگ هستى بود در آن صحراى سرخ و روز آتشگون اگر قيام قامتت در خون نشست اما پيام نهضتت در اربعین برخاست یا حسين اى پرچم خونين حق بر دوش تو در طول عمر انسان مظهر شديدترين حالات احساسى انسان هستی ، یا حسين تو مظهر آيات خدايى و اين صفت از پدر و جد تو در جوهر توست ، عباس درس مردانگى به عالم آموخت على اصغر طفل شش ماهه ات اگر بر مرگ خنده و تبسم نكند پس چه كند یا حسین اگر دركربلا بى كس و ياور گشتى اینک چشم بگشا و ببين که خلق جهان مرید و ياور توست عاشوراى تو انفجارى از نور و تابشى از حق بود كه بر انديشه ها تجلى كرد و شکوفا شد یا حسین تو تاريخ را به حركت آوردى و زبان زمان را به سرودن حماسه هاى زيباى ايثار و جهاد و شهادت گشودى لحظه لحظه تاريخ را عاشورا ساختى و جاى جاى سرزمين ها را كربلا کردی.

عزاداران سیدالشهدا دوستداران جگر گوشه رسول خدا بشتابید ، بشتابید همگام با اهل بیت رسول خدا همگام با عزاداران و دلسوختگان حسینی با پای پیاده به کربلای معلی برویم و همنوا با امام زمان ارواحنافداه با ذکر  لبیک یا حسین به زیارت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نائل شویم.

فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان و سرور آزاگان جهان چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش را به تمامی دوستان اهل دل تسلیت و تعزیت عرض نموده و امیدواريم كه سوگواری های یكایك شما عزیزان مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

          با ابی انت و امی یا ابا عبدالله الحسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.