در جلسه شورای عالی عتف به بررسی نظام پژوهشی منتشر شده انگلیس در سال 2010 پرداخته شد.

محمد مهدی نژاد نوري،معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در نود و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف به 2 موضوع نظام پژوهشی انگلیس و عملکرد پژوهشگاه انرژی با حضور تمامی اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص بحث نظام پژوهشی انگلیس افزود: موضوع نظام پژوهشی انگلیس که در سال 2010 منتشر شد مورد بررسی قرار گرفت و به مسائلی از جمله چگونگی موضوعات متمرکز، بحث جذب نیروهای انسانی نخبه از سراسر عالم و استفاده از پژوهش های دانشجویان و نخبگان مورد بررسی قرار گرفت .

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: جمع بندی این اسناد مطالعاتی صورت گرفت چنانچه ما باید این اسناد را مرتبط با سیاست علمی کشورمان در سیاست علمی مورد استفاده قرار دهیم چنانچه از هم اکنون اولویت و سیاست های سال آینده متمرکز شده، چنانچه این اسناد در مرحله اول به تنهای نشان از پیشرفت کشور است البته باید برنامه ریزی بر روی آن صورت گیرد.

مهدی نژاد نوری در ادامه در خصوص ارائه عملکرد پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی در مدت 3 سال به عنوان پژوهشگاه برگزیده انتخاب شده و حجم قرارداد را بر چندین برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون این پژوهشگاه با توجه به نیاز کشور دانشجوی پژوهش محور جذب می کند چنانچه دستاورد هایی که به محصول نهایی تبدیل شده از جمله آزمایشگاه های خورشیدی، سلول های خورشیدی از جمله موفقیت های این پژوهشگاه به شمار می آید.

مهدی نژاد نوری خاطر نشان کرد: پژوهشگاه های کشور و از جمله پژوهشگاه مواد و انرژی در بحث قرارداد عملکرد بالاتری نسبت به دانشگاه ها داشته است و این مرکز باید همچون مکمل عمل کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار