پرونده مرحله اول ليگ بين المللي اسکي با برگزاري مسابقاتي در رشته‌هاي مارپيچ بزرگ و کوچک از رشته آلپاين بسته شد تا ليگ اسکي دوباره از 6 بهمن استارت بخورد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، نهمين دوره از ليگ بين المللي اسکي امسال در حالي در پيست در بندسر آغاز شد که علاوه بر اسکي بازان داخلي، اسکي بازاني از کشورهاي هند، اسلواني و لهستان نيز در مسابقات حضور داشتند.

اين دوره از مسابقات ليگ در حالي اجرا مي‌شد که به علت مقارن بودن با سالگرد فوت اسکي باز نوجوان رامبد شريعتي به ياد و نام اين مرحوم نامگذاري شده بود.

رامبد شريعتي سال گذشته در سانحه سقوط بهمن در سوئيس جان خود را از دست داد.

روز اول مسابقات اسکي ليگ در رشته مارپيچ بزرگ در حالي برگزار شد که در بخش آقايان محمد کيا دربند سري، پوريا ساوه شمشکي و مهدي سولقاني رتبه‌هاي اول تا سوم را در اختيار گرفتند.

در بخش بانوان نيز که تنها با حضور مهره‌هاي داخلي انجام مي‌شد فروغ عباسي، سميرا رجب بلوکات و مرجان کلهر رتبه‌هاي اول تا سوم را بدست آوردند.

رقابت‌ها هم چنان ادامه داشت. در دومين روز از هفته اول دو مهره خارجي با تلاش فراوان توانستند در سه رتبه اول جاي بگيرند.

مايکل باي زيک از لهستان اول، محمد کيا دربند سري از مس آذربايجان، ماتيک اسکوب اسلواني سوم شد. در بخش بانوان در روز دوم سميرا رجب بلوکات از مس آذربايجان اول، فروغ عباسي دوم و فاطمه کيا دربند سري نيز از مس آذربايجان سوم شد.

روز سوم از هفته اول ليگ اسکي، به علت شرايط بد آب و هوايي کنسل شد تا اسکي بازان در روز اول هفته بعد به مصاف هم بروند.

در روز اول از دور دوم، مايکل باي زيک از لهستان اول، ماتيک اسکوب از اسلواني دوم و فيليپ ميلينسک از اسلواني سوم شدند.

در بخش بانوان نيز مرجان کلهر از مس آذربايجان اول، سميرا رجب بلوکات از مس آذربايجان دوم و فروغ عباسي سوم شدند.

در روز دوم از هفته دوم نيز مهيا کرنر از اسلواني اول، مايکل بايزيک از لهستان دوم دوم و فيليپ ميلينسک از اسلواني سوم شدند. در بخش بانوان نيز سميرا رجب بلوکات از مس آذربايجان اول،‌ فروغ عباسي دوم و فاطمه کيا دربند سري از مس آذربايجان سوم شدند.

اين رقابت‌ها تا جايي ادامه پيدا کرد که در روز آخر پوريا ساوه شمشکي از مس آذربايجان اول، مايکل بايزيک از لهستان دوم و محمد کيا دربند سري از مس آذربايجان سوم شدند.

در بخش بانوان مرجان کلهر از مس آذربايجان اول، سميرا رجب بلوکات از مس آذربايجان دوم و فروغ عباسي نيز سوم شد.

مراسم اختتاميه اولين مرحله از ليگ اسکي با حضور قهرمانان هر روز، نماينده فدراسيون جهاني و رئيس فدراسيون اسکي و مسئولان و مربيان و جمعي از هواداران اسکي برگزار شد و در حالي که خانواده رامبد شريعتي نيز به اين مراسم دعوت شده بودند و در اهداي مدال‌ها به ورزشکاران همراهي مي‌کردند.

مرحله اول ليگ اسکي تمام شد تا ايراني‌ها همچنان براي افزايش سهميه المپيک با ديگران رقابت کنند.

شرايط مثبتي که ميزباني چنين مسابقاتي براي کشور ما ايجاد مي‌کند اين است که حضور مهره‌هاي خارجي با پوئن جهاني بالا در اين رقابت‌ها مي‌تواند به افزايش رنکينگ مهره‌هاي داخلي ما کمک کند.

اسکي بازان کشورمان در بخش بانوان اگرچه با اسکي بازان خارجي مسابقه نمي‌دادند اما باز هم فضاي رقابتي خوبي در ميان آن‌ها مشهود بود و رتبه‌هاي اول تا سوم ميان فروغ عباسي، سميرا رجب بلوکات و مرجان کلهر و فاطمه کيا دربند سري تعويض مي‌شد.

همچنين در اين رقابت‌ها نام باشگاه مس آذربايجان بارها به گوش رسيد چرا که اسکي بازان زيادي هم در بخش بانوان و آقايان در رتبه‌هاي اول تا سوم قرار گرفتند.

مرحله بعدي مسابقات اسکي از 6 بهمن ماه آغاز مي‌شود./مح

برچسب ها: مسابقات ، اسکی ، آلپاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار