جلسه بازنگری آئین نامه نقل و انتقالات عصر امروز با حضور محمد نبی، نصیرزاده، بیگدلی،علیپور، محمودزاده، دهمیانی، حمیسی، شهبازی، حسینی، کسرائی، نکونام، پاشازاده و هاشمیان در فدراسیون فوتبال برگزار شد.


به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، جلسه بازنگری آئین نامه نقل و انتقالات امروز بعدازظهر در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این جلسه مهدی محمد نبی-دبیر کل فدراسیون، هوشنگ نصیرزاده-سرپرست کمیته حقوقی، بیگدلی-مشاور مدیرعامل باشگاه راه آهن، علیپور-کارشناس حقوقی، محمودزاده-مسئول برگزاری لیگ دسته یک، دهمیانی-عضو کمیته انضباطی، حمیسی-رئیس کمیته حراست، شهبازی-نماینده سازمان لیگ برتر، حسینی-رئیس روابط عمومی، کسرائی-مسئول بین الملل لیگ برتر و بازیکنان لژیونر فوتبال ایران، جواد نکونام، مهدی پاشازاده و وحید هاشمیان حضور داشتند.

**مهدی محمد نبی-دبیر کل فدراسیون پس از خوش آمد گویی به اعضا گفت: در چند سال اخیر در فوتبال ایران فعالیتهای خوبی انجام شده و در زمینه رتوسعه و رشد فوتبال، هرچقدر بیشتر به جلو می رویم، متوجه می شویم که مشکلات فوتبال هم با آن بزرگتر می شود. به عنوان مثال یک بازیکن تنها مسئولیت خود و یک مربی مسئولیت کل بازیکنان و همینطور تا مدیران ارشد باشگاهها و فدراسیون فوتبال ادامه پیدا خواهد کرد. البته همانطور که اشاره کردم فعالیتهای بسیار خوبی انجام شده اما فوتبال آنقدر گسترده است و سرعت انتقال دانش و تغییر در آن به قدری بالاست که قطعا باید هر روز فعالیتمان را دو چندان کرده و تغییرات زیر بنایی زیادی را به وجود آوریم.

دبیر کل فدراسیون در ادامه افزود: با توجه به موارد فوق، مجموع تجربه های به دست آمده در فوتبال به ما نشان می دهد که تغییر در آئین نامه ها باید هر چه سریعتر انجام شود. بر همین اساس این جلسات باید به طور پی در پی و منظم برگزار شود و دلیل دعوت ما از بازیکنان و مدیران باشگاهها در این جلسات این است که بازیکنان درد بازیکنان را می دانند و مربیان و مدیران مشکلات را در رده های خود دانسته و به آن واقفند.

محمدنبی در ادامه با اشاره به اینکه آئین نامه نقل و انتقالات از مهمترین آئین نامه های موجود در فوتبال است گفت: آئین نامه نقل و انتقالات که بسیار مهم است و باتوجه به چند وجهی بودن آن به صورت پایه ای مورد توجه قرار بگیرد چرا که آئین نامه زوایای مختلفی دارد و به همین خاطر از شما دعوت کردیم.

وی ادامه داد: همچنین از بازیکنان لژیونر هم دعوت کردیم تا در این نشست حضور داشته باشند چرا که از قوانین روز جهان به خوبی اطلاع دارند و می توانیم از حضور آنها استفاده کنیم. همچنین نگارش قرار دادهای بازیکنان با باشگاهها نیاز به توجه و اصلاح دارد. در واقع از مهمترین مسئله ای که نیاز به بررسی دارد قانون رابطه مدیر برنامه با بازیکنان است که در چارجوب خود قرار ندارند و مشکلات زیادی داشتیم که در این زمینه مشاهده شده و باید بررسی و اصلاح شود.

دبیر کل فدراسیون در ادامه بیان کرد: سه بخش در زمینه رفع این موانع را داریم که کمیته های انضباطی، استیناف و حل اختلاف هستند که در اساسنامه هم پیش بینی شده است و فصل الخطاب است.

در ادامه نشست دبیر کل فدراسیون مقرر کرد تا به دلیل فشردگی و کمبود وقت، کارشناسان امر پیشنهاد های خود را در خصوص پیش نویس قراردادها و نظرات خود در خصوص آئین نامه های نقل و انتقالات اعلام کنند و کارگروه های متشکل از افراد فوق و سایر کارشناسان مربوطه به فراخور موضوعات، نظرات خود را اعلام تا جمع بندی از سوی کمیته حقوقی و تدوین مقررات به عمل آید و متعاقبا و متعاقبا درهیات رئیسه فدراسیون مطرح می شود.

در پایان این جلسه مهدی پاشازاده، وحید هاشمیان و جواد نکونام نظرات و تجربیات خود را از حضور در باشگاهها و لیگ های طراز اول دنیا و قوانین و مقررات حاکم بر فوتبال آنها با اعضای جلسه به اشتراک گذاشتند.


**نصیرزاده: قراردادها به دو زبان تنظیم می شوند

پس از اتمام این نشست هوشنگ نصیرزاده سرپرست کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: می خواهیم قراردادها را طوری تدوین کنیم که به قراردادهای روز دنیا نزدیک شوند و آنها را به دو زبان فارسی و انگلیسی تنظیم خواهیم کرد.

وی افزود : قراردادها باید طوری تنظیم شود که دیگر به فدراسیون فوتبال ارتبغاط نداشته باشد و در مقابل قرارادادهای باشگاهها اعتبار بیشتری پیدا کند، بطوریکه اگر بازیکن و باشگاه به تعهدات خود در قبال یکدیگر عمل نکردند امکان فسخ قرارداد وجود داشته باشد.

**پاشازاده: فقط برای کمک به فوتبال به این جلسه آمدم

مهدی پاشازاده در خصوص حضورش در این جلسه به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فقط برای کمک به فوتبال کشورم در این جلسه حضور یافتم.

وی افزود: امیدوارم بازیکنان از این وضعیت نجات پیدا کنند و در رسانه ها بر علیه یکدیگر صحبت نکنند و قراردادها به سمت و سویی برود که به قراردادهای فوتبال روز دنیا نزدیک شود.

**هاشمیان: قرارداد بازیکنان و مربیان باید بصورت حرفه ای درآید

وحید هاشمیان نیز به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: جلسه خوبی بود، هر چند کمی طولانی شد. در این جلسه در مورد بیمه، قراردادها و حق و حقوق بازیکنان و مربیان صحبت شد، باید همه قراردادهای حرفه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر از الان برای حرفه ای کردن قراردادها اقدام کنیم طی 15 سال آینده نتیجه خواهیم گرفت و به قراردادهای فوتبال حرفه ای دنیا نزدیک می شویم./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.