استفاده آمريكا از حربه "اسلام هراسي" براي تخريب روابط ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين

اقدام اخير آمريكا در تصويب قانوني به منظور تخريب روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و آمريكاي لاتين باعث افزايش دشمني مردم كشورهاي آمريكاي لاتين عليه آمريكا مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كرسنت آنلاين، در اواخر ماه دسامبر سال گذشته ميلادي "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا قانون "قانون نيمكره غربي براي مقابله با ايران" را امضاء نمود. قانوني كه در اوايل ماه گذشته ميلادي توسط قانونگذاران كنگره آمريكا به تصويب رسيده بود. مطابق اين قانون وزارت امور خارجه آمريكا موظف است تا ظرف 6 ماه آينده برنامه اي را به منظور جلوگيري از "حضور ايران در آمريكاي لاتين و فعاليت آن كشور" تنظيم نمايد.  
تاريخ مداخلات آمريكا در كشورهاي آمريكاي لاتين همواره موجبات افزايش خشم مردم كشورهاي آن حوزه از آمريكا را فراهم كرده است. در طول 50 سال گذشته دولت آمريكا از ديكتاتورهاي آمريكاي لاتين حمايت كرده است. مخالفان سياست هاي آمريكا در كشورهاي آمريكاي لاتين همواره از سوي دولتهاي ديكتاتور آن منطقه تحت شكنجه، زندان و آزار و اذيت قرار گرفته اند.  
در سال 2011 طي گزارشات افشا شده مشخص شد كه بانك هاي آمريكائي در ارتباط با طبقه حاكمه در واشنگتن به كارتل هاي قاچاق مواد مخدر به منظور پولشويي كمك كرده بودند. در آن زمان مشخص شد كه بانك "ولز فارگو" در پولشويي به ميزان 378.4 ميليارد دلار با كارتل هاي معاملات ملك در آمريكاي لاتين در سالهاي 2004 و 2007 مشاركت نموده است. اين بانك تنها با پرداخت مبلغ 150 ميليون دلار از پيگرد قانوني معاف شد. در مقابل، خزانه داري آمريكا سال گذشته 9 انجمن خيريه اسلامي در آمريكا را به بهانه مشاركت در اقدامات تروريستي تعطيل نمود در حالي كه تحقيقات خلاف اين ادعا را نشان دادند. 

برخلاف آمريكا اقدامات جمهوري اسلامي ايران در آمريكاي لاتين شفاف بوده اند. تهران فعالانه در پروژه هاي انسان دوستانه و اقدامات مربوط به توسعه كشورهاي منطقه آمريكاي لاتين فعاليت مي كند. جوامع آمريكاي لاتين از اقدامات ايران در آن كشورها سود بسياري كسب نموده اند. جمهوري اسلامي ايران، ميلياردها دلار در پروژه هاي درماني و بهداشتي، حوزه انرژي و فناوري در آمريكاي لاتين سرمايه گذاري كرده است. 

در فاصله جنگ سرد آمريكا جنايات بسياري را در كشورهاي آمريكاي لاتين به بهانه جلوگيري از نفوذ كمونيسم به آن كشورها انجام داد. امروز نيز همچون گذشته آمريكا تلاش مي كند تا كشورهاي آمريكاي لاتين را تحت انقياد خود در آورد و در اين راستا خواهان جلوگيري از حمايت جمهوري اسلامي ايران از ملت هاي آمريكاي لاتين است. واشنگتن اين بار با استفاده از حربه "اسلام هراسي" سياست هاي كارشكنانه خود را در آمريكاي لاتين در پيش گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار