اوباما با پيگيري سیاست های پيشين خود نشان داد تمامي وعده هايش دروغ بوده و تنها براي جل آراء در زمان برگزاري انتخابات و تشويش اذهان شعار مي داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كرسنت آنلاين، برخی بر این باورند که اوباما از رقیب جمهوری خواه خود "میت رامنی" بهتر بوده است. در این میان "استفان لندمن" ستون نویس آمریکائی بدرستی اشاره کرده بود که انتخاب میان اوباما و رامنی انتخاب میان مرگ بوسیله چوبه دار و یا مرگ از طریق تیرباران است.

از زمان انتخاب اوباما به مقام ریاست جمهوری، رسانه های آمریکائی دائما این موضوع را مطرح می کنند که چرا جمهوریخواهان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا شکست خوردند یا اینکه تیم هدایت کننده اوباما چگونه پیروز شد و یا آنکه کابینه اوباما چگونه با "پرتگاه مالی" برخورد خواهد کرد. با این حال آنچه از دیده مغفول مانده آنست که اوباما در مورد جهان اسلام دروغ می گفت و موضع گیری هایش این مسئله را نشان می دهد.  
 
در بخش سیاست داخلی تغییرات بسیار کمی ایجاد شده است. از تاریخ انتخاب مجدد اوباما به مقام ریاست جمهوری در روز 6 نوامبر سال 2012 تاکنون وضع موجود در گذشته حفظ شده است. کنترل سنا اکنون در دست دموکرات هاست و تغییر چندانی در کرسی های آن ایجاد نشده است در حالیکه جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.  
 
انتخابات اخیر آمریکا بار دیگر حس عمیق نژادپرستی را در جامعه آمریکا زنده کرد. در سال 2008، 48 درصد از سفید پوستان تمایلات نژادپرستانه خود و نفرت شان از سیاه پوستان را ابراز داشتند. این میزان امروز به 51 درصد افزایش یافته است. تمایلات ضد اسپانیایی تبارها نیز به بیش از 52 درصد رسیده است.  
 
این مسئله نشان می دهد که جامعه آمریکا، جامعه ای سرشار از تفرقه و اختلاف است و آینده درخشانی را برای آن کشور نوید نمی دهد. علیرغم انتخاب اوباما به مقام ریاست جمهوری آمریکا، احساس نفرت سفید پوستان از سیاه پوستان نه تنها کاهش نیافت که افزایش یافته است.
 
در مورد جهان اسلام، آمریکا با موشک های کروز خود و بمباران های هوایی جان هزاران مسلمان را از آنان گرفته است. براستی سیاست های اوباما در دور اول و دوم ریاست جمهوری خود در قبال مسلمانان چه تفاوتی کرده است؟ تا پیش از برگزاری انتخابات احیر، اوباما وعده داد که نیروهای آمریکائی از تا پایان سال 2014 از افغانستان عقب نشینی خواهند نمود. بسیار نامحتمل است که علیرغم شکستی که آمریکائی ها در افغانستان متحمل شده اند، بتوانند این وعده را عملی سازند. در عوض، این ژنرال ها و فرماندهان نظامی آمریکائی هستند که روزانه وظیفه کشتار زنان و کودکان افغان را برعهده دارند.  
 
کمتر کسی از اوباما یا هر رئیس جمهور آمریکائی دیگری انتظار دارد که برای مردم فلسطین تصمیمی منصفانه و عادلانه اتخاذ کند. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از تاریخ 14 تا 21 نوامبر مورد حمایت دولت آمریکا قرار گرفت. مقامات دولتی آمریکا از جمله هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا این حملات را با ادعای "دفاع از حق موجودیت" رژیم صهیونیستی توجیه کردند. رژیم صهیونیستی بوسیله سلاح های آمریکائی دست به کشتار فلسطینیان زد.  
 
اوباما همچنین در طول کارزار انتخاباتی خود شعارهایی مبنی بر تمایل بر ديپلماسي در قبال فعاليت هسته اي جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود. با این حال، وی پس از انتخاب به مقام ریاست جمهوری به همراه نمایندگان کنگره آمریکا تحریم های غیر قانونی بیشتری را علیه ایران وضع کرد. تحریم هایی که به منزله اعلان جنگ به ایران قلمداد می شوند.  
 
دشمنی دولت آمریکا با مردم ایران ریشه دار  و تاریخی است. تحریم های ضد ایرانی وضع شده از رسیدن دارو به دست هزاران بیمار و کودک ایرانی جلوگیری کرده است. آیا سازمان ملل در این میان نبایستی نقشی موثر ایفا کند؟ آیا اوباما حق وضع چنین تحریم های غیر قانونی ای را دارد؟  
 
مقام معظم رهبری ایران بارها تاکید کرده اند که مذاکره دو جانبه با آمریکا تنها در صورت ترک مخاصمه از سوی دولت آمریکا و برخوردی صادقانه از سوی آن دولت امکان پذیر خواهد بود. با این وجود، اعمال تحریم های ضد ایرانی از سوی دولت آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش به این نتیجه رسانده که آمریکا با ایران دشمنی دارد.  
 
سیاست دیگر آمریکا انجام حملات هوایی بوده است. آیا اوباما اقدامات نظامی هوایی ارتش آمریکا علیه پاکستان را محدودتر کرده است؟ شواهد غیر از این را نشان می دهند. حملات هوایی نیروهای آمریکائی در یمن و سواملی نسبت به گذشته افزایش یافته اند و سبب شده اند تا احساسات ضد آمریکائی در منطقه افزایش یابند. صدور فرمان حملات هوایی در کشورهای دیگر در سال 2004 با فرمان "جورج دبلیو بوش" رئیس جمهور وقت آمریکا آغاز شد. در آن زمان تعداد حملات هوایی آمریکا در طول چهار سال زمامداری بوش 46 حمله بود در حالیکه در چهار سال دور نخست ریاست جمهوری اوباما تعداد این حملات به بیش از 300 تجاوز هوایی رسید. نتیجه چنین حملاتی کشته شدن انسانهای بیگناه بود. 

ارزیابی ها نشان می دهند که میزان کشته شدگان بر اثر حملات هوایی نیروهای آمریکائی از 2.985 کشته در ماه ژوئن سال 2004 به 4.533 کشته در سپتامبر سال 2012 رسیده است. بیش از 98 درصد کشته شدگان شهروندان غیر نظامی بوده اند و تنها 2 درصد از کشته ها را شبه نظامیان تشکیل می دادند. با این حال اوباما و دولت آمریکا همچنان به کشتار انسانهای بیگناه ادامه می دهند زیرا آنان احترامی برای حق حیات انسانها قائل نیستند و به حقوق بین الملل پایبندی ای ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار