رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نخستین پایگاه تخصصی بین‌المللی آموزش‌های امداد و نجات کشور مطابق با استانداردهای جهانی در استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ارسلان محقق در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با گنجایش 287 نفر به همراه تجهیزات کامل رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 13 دوره آموزشی هماهنگ با فدارسیون صلیب سرخ جهانی در این مرکز برگزار شده است، تصریح کرد: از این تعداد دوره‌ها 10 دوره آموزشی مخصوص کشورهای عربی، یک دوره مخصوص روسای جمعیت هلال احمر سودان و دو دوره RDRT برای 17 کشور جهان برگزار شده است.
رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: دوره RDRTکه در آبان ماه سال جاری در این مرکز برگزار شد، از کشورهای لبنان، مصر، فلسطین، سوریه، یمن، قرقیستان، کویت، کره شمالی، هوندا، کنگو و پاکستان حضور داشتند.
وی دوره‌های آموزشی تخصصی در این مرکز را برای نیروهای داخل کشور نیز دانست و افزود: در یک سال گذشته دو هزار و 147 نفر از امدادگران و نجاتگران در این مرکز تخصصی آموزش دیده‌اند.
محقق شرایط حضور در کلاس‌های آموزشی این مرکز را شامل امدادگرانی که دوره 35 ساعت آموزشی را سپری کرده‌اند عنوان و بیان داشت: علاوه بر این باید دوره‌های 40 ساعته داوطلبی و 80 ساعت دوره‌های عمومی امداد و نجات را طی کنند، پس از آن دوره‌های تخصصی را در این مرکز می‌گذرانند.
وی اضافه کرد: این دوره‌های تخصصی در مباحث حمایت‌های روانی، اسکان، تغذیه و پشتیبانی در حوادث، جستجو و نجات در آوار، حوادث جاده‌ای، ارتفاع، کوهستان، بهمن و کولاک، سیلاب، حوادث صنعتی و اقدامات پیش بیمارستانی و شی‌.میم.‌ه و جی‌پی‌اس را شامل می‌شود.
رئیس مرکز آموزش‌های بین‌المللی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی قطب آموزشی بین‌المللی منحصر به فردی در کشور محصوب می‌شود، اظهار کرد: تجهیزات کوهستانی و پراتیک در این مرکز کامل موجود است.
محقق ادامه داد: در حدود 40 مربی به صورت تخصصی با ما همکاری دارند و به نوعی تمامی آموزش‌‌های جمعیت هلال احمر اصفهان و دیگر استان‌ها در این مرکز و در هر دوره تعدادی حدود 25 تا 100 نفر آموزش می‌بینند.

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، خبری ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.