استاديار طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکي مشهد شکستگي ران و دست را شايعترين عارضه سالمندان در روزهاي برفي و يخبندان عنوان کرد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محسن ابرهيمي با اشاره به اينکه پوکي استخوان از بيماريهاي شايع در ميان سالمندان به شمار مي رود و در اين سنين کوچترين ضربه ممکن است منجر به شکستگي در فرد شود اظهار کرد:‌لغزندگي معابر در فصل زمستان به وي‍ژه در روزهاي برفي عاملي مهم در سرخوردگي و زمين خوردن سالمندان و در نتيجه شکستگي استخوان به ويژه لگن و مچ دست به شمار مي رود .

رئيس طب اورژانس مرکز آموزشي پژوهشي درماني امام رضا(ع) مشهد ناتواني در راه رفتن و عدم تحمل وزن و درد را از علائم شکستگي لگن عنوان و خاطر نشان کرد :‌ بهترين راهکار در اين زمان محدود کردن حرکات و مراجعه به مراکز اورژانسي براي انجام اقدامات درماني و راديوگرافي است .

ابراهيمي همچنين به سالمندان توصيه کرد : در روزهاي برفي و يخبندان به ويژه در ساعات پاياني شب از حضور در بيرون منزل تا حد امکان خودداري کنند و در مواقع ضروري از کفش هاي عاج دار استفاده کنند .

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد سرما زدگي را از ديگر مشکلات فصل زمستان عنوان کرد و گفت :‌اين عارضه بيشتر براي افراد بي خانمان ايجاد مي شود و در حال حاضر به طور متوسط روزانه دو الي سه نفر و در روزهاي برفي بيش از هشت نفر از افراد بي خانمان به دليل سرمازدگي به اين مرکز انتقال داده مي شوند .

ابراهيمي در ادامه با اشاره به بارش برف سنگين در روزهاي اخير در مشهد مقدس اظهار داشت :‌کادر پزشکي و پرستاري طب اورژانس بيمارستان امام رضا (ع) به بيش از 500مراجعه کننده در اين روز برفي خدمات رساني کردند که از اين تعداد 340 مورد به اورژانس مصدومين ارجاع داده شدند

وي افزود، تيم اورژانس بيمارستان امام رضا (ع) در تمامي ساعات شبانه روز آماده خدمت رساني هرچه بهتر به زائرين و مجاورين بارگاه رضوي مي باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.