اينترپل بدنبال داماد خانواده پادشاهي اردن

دادستان کل اردن با صدور حکمي از پليس بين الملل براي بازداشت داماد خانواده پادشاه اين کشور کمک خواست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبريي المختصر، وليد اسماعيل نجم الدين الکردي همسر شاهزاده بسمه ، عمه عبدالله دوم پادشاه اردن ، است که به فساد متهم شده است.

الکردي رئيس سابق هيئت مديره و مدير اجرايي سابق شرکت معادن فسفات اردن بود که از شرکت هاي سهامي عام در اين کشور به حساب مي آيد ، وي متهم است  با سوء استفاده از جايگاهش در صدها ميليون دلار فساد اقتصادي در کشور دست داشته است.

پرونده فساد در شرکت فسفات اردن يکي از  جنجالي ترين پرونده هاي فساد و عامل اصلي به راه افتادن تظاهرات  مخالفان در اين کشور به شمار مي آيد .

دادگاه قبل از صدور حکم بين المللي بازداشت وليد الکردي، تمامي اموال منقول و غير  منقول او را توقيف کرده است.

دادگاه پس از آن با شوهر عمه پادشاه برخوردکرد که عبدالله دوم خواستار برخورد با مفسدان در کشور شد و گفت:‌ در برخورد با مفاسد اقتصادي هيچ فرد و مقامي در کشور نبايد مصونيت داشته باشد.

ماه گذشته دادگاه محمد الذهبي مدير سابق سرويس اطلاعاتي اردن را در اتهام هايي چون اختلاس و سوء استفاده از قدرت مجرم شناخت و او را به تحمل  13 سال حبس و پرداخت سي ميليون دلار جريمه نقدي محکوم کرد.

در شرايطي که دولت سعي دارد با چنين برخوردهايي جديت در رسيدگي به جرائم اقتصادي در کشور را ثابت کند، مخالفان همچنان معتقدند نظام سياسي در رويارويي با مفسدان جدي نيست زيرا نام هاي بزرگي در رديف مفسدان کشور قرار دارندکه تاکنون هيچ پرونده اي عليه آنها تشکيل نشده است.

برچسب ها: بین الملل ، اردن ، پادشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار