معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش کردستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۱۲ هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی استان در طرح های ملی ورزشی خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، سهراب نژاد، گفت: در اجرای برنامه های تحولی تعداد 5 طرح ملی ورزش در سطح مدارس ابتدایی استان اجرا می شود که در مجموع 112 هزار و 574 نفر از دانش آموزان ابتدایی استان تحت پوشش این طرح ها قرار دارند.
وی اجرای طرح ژیمناست در پایه دوم ابتدایی با شرکت 23 هزار و 680 نفر، طرح سباح، آموزش شنا به دانش آموزان پایه سوم ابتدایی با شرکت 23 هزار و 543 نفر، طرح طناورز، آموزش طناب بازی به دانش آموزان پایه چهارم با شرکت 22 هزار و 282 نفر ، طرح تنیس روی میز به دانش آموزان پایه پنجم با شرکت 21 هزار و 423 نفر و دو و میدانی به دانش آموزان پایه ششم با شرکت 21 هزار و 646 نفر را از جمله این طرح ها بر شمرد.
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش کردستان راه اندازی تعداد 38 مدرسه تخصصی ورزش در سطح استان به منظور استعداد یابی دانش آموزان و آموزش تخصصی ورزش در رشته هایی مانند فوتبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز و دو و میدانی را از دیگر فعالیت های این معاونت بر شمرد و گفت: 11 باب این مدارس در مقطع ابتدایی، 21 باب در مقطع راهنمایی و 6 باب در مقطع متوسطه فعالیت دارند.
سهراب نژاد افزود: ساخت تعداد 14 باب استخر شنا که 9 باب آن اجرایی شده و دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است ، 120 سالن ورزشی داخل مدارس و 16 چمن مصنوعی از محل مصوبات دور سوم سفرهای هیات محترم دولت به استان و احداث کلاس های تربیت بدنی در مدارس را از دیگر برنامه های تربیت بدنی آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: برای اتمام این پروژه های و عملیاتی نمودن آنها نیازمند اختصاص اعتبار از محل تملک دارایی هستیم.     
گفتنی است در این نشست با موافقت رئیس شورا و استاندار کردستان مقرر شد مبلغ 500 میلیون تومان از محل اعتبارات فرهنگی استان به منظور اجرای برنامه های ورزشی و پیگیری مصوبات دور سوم سفر هیات محترم دولت در بخش آموزش و پرورش اختصاص یابد. /ع
برچسب ها: وزش ، ملی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.