شهردار اروندکنار گفت: کاشت پنج هزار درخت حرا در کنار نهر خلیفه اروندکنار جانی دوباره به انهار این منطقه می‌دهد.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، یوسف دریس اروندکنار اظهار داشت: اروندکنار از 13 نهر شهری برخوردار بوده که با توجه به شوری آب دیگر از سرسبزی و گونه‌های مختلف گیاهی در کنار انهار این منطقه خبری نیست.

وی افزود: در رایزنی‌های صورت گرفته و استفاده از مشاوران مجرب کاشت گیاه گرمسیری حرا برای سرسبزی و افزایش فضای سبز در کنار این انهار به شهرداری اروندکنار پیشنهاد شده است.

شهردار اروندکنار ادامه داد: این گیاه با آب شور سازگار بوده و برای زنده ماندن به آب زیاد و قرار داشتن ریشه درخت در جذر و مد آب برای جلوگیری از خفه شدن احتیاج دارد.

وی با اشاره به بسترسازی نهر خلیفه برای کاشت درخت حرا عنوان کرد: خاک‌ریزی، بهینه‌سازی و ایجاد شیب متناسب با کاشت این درخت در کنار نهر خلیفه به عنوان نخستین طرح آزمایشی در اروندکنار مورد توجه قرار گرفته است.

دریس ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار نهال 20 سانتی حرا از بندرعباس خریداری شده و با توجه به زمان کشت آن در بهمن‌ماه سال‌جاری در کنار نهر خلیفه به عنوان طرح آزمایشی کاشته می‌شود.

وی در پایان گفت: این گیاه از نظر شکل ظاهری شبیه درخت کوناکارپوس یا مورد کویتی بوده با این تفاوت که برگ‌های تیره‌تر داشته و مانند درخت کوناکارپوس در همه فصول سال سبز است./ع
برچسب ها: انهار ، اروند ، دوباره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.