نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دو فوریت طرح کاهش حق ماموریت‌های خارج از کشور به دلیل عدم اولویت رد شده، اما طرح بدون ارجاع به کمیسیون در دستور کار قرار دارد تا نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور افزود: طرحی در مجلس با عنوان کاهش حق ماموریت های خارج از کشور مطرح است که به دلیل اولویت نبودن این موضوع، مجلس دو فوریت آن را بدون ارجاع به کمیسیون در دستور کار قرار داده تا نسبت به آن تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: در این اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی و مسایل مختلف سیاسی چه ضرورتی دارد که چنین مباحثی مطرح شود چرا که معتقدیم کشوری فقیر نیستیم که بخواهیم برای اساتید دانشگاه‌ها و وزرا و روسا خساست به خرج دهیم و هزینه‌ای که شاید در دوران وزارت و مدیریت دو سه بار فرصت آن پیش آید به عنوان حق ماموریت به نصف تقلیل دهیم.

حقیقت‌پور افزود:شاید برای یک رئیس دانشگاه‌ طی 30 سال خدمتش دو بار فرصت حضور در کنفرانس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی به وجود آید که اگر متوسط این حضور را شش روز حساب کنیم کل پرداختی هزینه سفرها 600 دلار خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل همچنین گفت:واقعاً مملکت ما آنقدر فقیر شده که برای یک استاد نتوانیم 600 دلار برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی او هزینه صرف کنیم یا بخواهیم در این زمینه خساست به خرج داده و آن را به نصف تقلیل دهیم./ب

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، حق ، ماموریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.