مدیر آموزش و ترویج شركت سهامی پرورش كرم ابریشم ایران گفت: 30 هزار نهال توت در شهرستان زابل به پرورش كرم ابریشم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مجید فرزانه افزود: با توجه به وجود درختان مستعد توت در زابل، این شهرستان بهترین منطقه برای پرورش كرم ابریشم در سیستان و بلوچستان بشمار می رود، بر همین اساس باید زمینه های لازم برای گسترش این صنعت در سیستان فراهم شود.

وی با بیان اینكه آموزش های كوتاه مدت و بلند مدت از مهمترین ملزومات پرورش كرم ابریشم در مناطق مختلف است گفت: شركت سهامی پرورش كرم ابریشم ایران با همكاری اداره فنی و حرفه ای زابل كار آموزش علاقه مندان به این صنعت را در منطقه سیستان بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: شركت پرورش كرم ابریشم ایران متولی صنعت نوغان داری است و تولید تخم نوغان، پرورش كرم ابریشم و تولید و توزیع نهال توت اصلاح شده از مهمترین وظایف این شركت بشمار می رود.

مدیر آموزش و ترویج شركت سهامی پرورش كرم ابریشم ایران گفت: 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به هر متقاضی پرورش كرم ابریشم در منطقه اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: 10 میلیون ریال برای كاشت نهال توت، 90 میلیون ریال برای ساخت جایگاه پرورش كرم ابریشم، 80 میلیون ریال برای ابریشم كشی و 120 میلیون ریال برای پارچه بافی به هر یك از متقاضیات پرداخت خواهد شد.

فرزانه با اشاره به خرید تضمینی كرم ابریشم در سال 91 و 92 گفت: با سرمایه گذاری در خصوص كشت نهال توت در شهرستان زابل، توسعه این صنعت را تضمین می كنیم.

وی افزود: كشاورزان می توانند در یك فضای كوچك با نگهداری تعدادی جعبه محدود پرورش كرم ابریشم سود قابل توجهی را از این صنعت بدست آورند. /ع

برچسب ها: پرورش ، کرم ، ابریشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.