استان چهارمحال و بختیاری با توليد سالانه 40 هزار و 30 تن قارچ، رتبه ششم توليد قارچ خوراكي در كشور را دارد که پيش بيني مي شود در سال جاري، 250 تن به ظرفيت محصول فوق اضافه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري، از فعاليت 22 كارگاه توليد قارچ و توليد سالانه 4 هزار و 30 تن قارچ دكمه اي در این استان خبر داد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری با توليد سالانه 40 هزار و 30 تن قارچ، رتبه ششم توليد قارچ خوراكي در كشور را دارد که پيش بيني مي شود در سال جاري، 250 تن به ظرفيت محصول فوق اضافه شود.

حميدرضا منصوري افزود: قارچ توليدي استان چهارمحال و بختیاری، علاوه برمصرف داخلی استان، به استان هاي خوزستان، اصفهان، فارس، كرمان و هرمزگان هم منتقل مي شود.

وي، با اشاره به اين كه قسمتهايي از استان چهارمحال و بختیاری داراي اقليم خنك در فصل تابستان است،افزود: هزينه هاي خنك كردن سالن های تولید قارچ در این استان، كمتر از ميانگين بوده، بنابراين توليد قارچ خوراكي در استان چهارمحال و بختياري، داراي مزيت نسبي است.

منصوری گفت: بيشترين توليد قارچ خوراكي در استان چهارمحال و بختیاری، به سه شهرستان شهركرد، فارسان، و بروجن اختصاص دارد.

مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري، با بیان اینکه؛ اجراي طرح هاي پرورش قارچ، به عنوان يك فعاليت توليدي، گامي به سوي خوداتكايي كشور در صنايع غذايي به شمار رفته و مي تواند بسترساز اشتغال نيروهاي متخصص در علوم كشاورزي شود، خاطرنشان کرد: بانوان كارآفرين نيز مي توانند با پياده سازي اين طرح، گامي در جهت توسعه ميهن اسلامی بردارند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.