مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل، از اجرای طرح اصلاح نژاد دام های سبک وسنگین با هدف چندقلوزایی در گله های دام در این شهرستان خبر داد.

امینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: دراین طرح اکنون 22 واحد پرورش گاو شيري در 9 روستا آمل بر روی 382 راس گاوشیری در حال اجراست است.

وی افزود: طرح اصلاح نژاد دام روستايي با هدف آميخته گري گاو با اسپرم نژاد سمينتال با پيمانکاري شرکت بخش خصوصی در آمل در حال انجام است ،که در اين راستا پس ثبت مشخصات 382 راس گاو مولد، تلقيح مصنوعي در 160راس دام اقدام شد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: در ادامه طرح آميخته گري گوسفند به شيوه لاپاراسکوپي نيز با اسپرم نژاد "رومانف روسي" توسط یک شرکت پیمانکاری در آمل، حدود 300 راس گوسفند نیز در حال انجام است.

امینی ايجاد همزماني فحلي در دام و همزماني زايش در گله و چندقلو زايي در گله در راستای بهبود مديريت پرورش و مديريت تغذيه در گله را هدف از اجرای این طرح بیان کرد.

وی گفت: این طرح در نهایت موجب افزایش توليد گوشت قرمز و درآمد زایی بیشتر برای بهره برداری نیز به همراه دارد.

سالانه بیش از هفت هزار تن گوشت قرمز از حدود 448 دامي با حدود 425 هزار و 706 راس دام سبک و سنگين درشهرستان آمل تولید می شود که این میزان حدود 12/5درصد کل توليد گوشت قرمز مازندران را شامل می شود./ع

برچسب ها: اجرای ، طرح ، اصلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.