روزنامه هافينگتون پست نوشت با وجود موافقت کنگره با بودجه درخواستي اوباما درباره سازمان هاي جاسوسي آمريکا، بودجه اين بخش در سال 2013 کاهش بسياري خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي در مقاله اي به قلم کيمبرلي دوزير نوشت: کنگره در بودجه سال 2013 جاسوسان و ماهواره هاي جاسوسي آمريکا اصلاحات اساسي انجام داد. البته اين اقدام کنگره تمام درخواست هاي کاخ سفيد را برآورده نکرد.
در آخرين راي گيري کنگره در سال 2012 قانونگذاران آمريکا در روز دوشنبه باسيصد و هفتاد و سه راي مثبت در برابر بيست و نه راي مخالف لايحه مصوب سنا را تصويب کرد. بر اساس اين مصوبه کنگره با بودجه هفتاد و دو ميليارد دلاري درخواستي باراک اوباما رئيس جمهور براي سازمان هاي جاسوسي از جمله سازمان سيا (سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا) و افزايش بودجه مبارزه با تروريسم عليه القاعده و مبارزه با تلاش هاي ديگر دولت ها براي جاسوسي از آمريکا، موافقت کرد.
البته اين بودجه در مقايسه با بودجه اطلاعاتي و جاسوسي هشتاد ميليارد دلاري آمريکا در سال 2012 بسيار کاهش داشته است. بودجه اطلاعاتي آمريکا در سال 2012 بيشترين ميزان از حملات يازدهم سپتامبر 2001 محسوب مي شود.
در اين لايحه اقدامات متعدد براي جلوگيري از افشاي اطلاعات طبقه بندي شده از جمله محدود کردن مقامات براي ارائه گزارش به خبرنگاران در نظر گرفته نشده بود.
در ماههاي گذشته تعدادي از مقامات دولتي برخي از اطلاعات محرمانه از جمله برنامه هاي عملياتي هواپيماهاي بدون سرنشين را افشا کرده اند. برهمين اساس سنا تلاش مي کند به هر طريقي جلوي اين گونه اقدامات را بگيرد.
در صورتي که اوباما لايحه مصوب سنا درباره اعمال محدوديت براي افشاي اطلاعات طبقه بندي شده را امضاء کند، کاخ سفيد موظف خواهد شد پيش از در اختيار قرار دادن اطلاعات به خبرنگاران، قانونگذاران را از اين موضوع مطلع سازد تا آنها پيش از مواجه با سوالات مختلف رسانه ها خود را براي پاسخگويي آماده کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار