سرپرست معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان ترافیک شهرداری در این زمینه اظهار کرد: در اساسنامه سازمان یکی از رسالت‌های مهم مربوط به فراهم کردن شرایط مناسب برای جابه جایی مسافر و کالا است.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محسن محسنیان با بیان این مطلب افزود: برای اینکه به این رسالت جامعه عمل بپوشانیم، نیازمند یکسری اطلاعات از وضعیت تصادفات شهر و ناهنجاری‌ها در این خصوص هستیم تا بر اساس آن تحلیل‌هایی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات به دست آمده، طی سال‌های 86 تا 90، بیشترین محورهای حادثه خیز شهر مشهد مشخص شده است.

محسنیان در ادامه بلوار طوس، مصلی، پنجتن و میادین جمهوری، امام حسین (ع) و حافظ را از مناطق حادثه خیز شهر مشهد برشمرد و تصریح کرد: مناطق 6 و 3 و 2 به عنوان اولویت‌دارترین مناطق در تصادفات هستند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وی در ادامه گفت: بر اساس جنسیت، 77 درصد متوفیان مردان و 23 درصد زنان هستند و با توجه به اینکه میزان زنان و مردان در جامعه تقریبا برابر است این امر نشان دهنده آسیب‌پذیر بودن مردان است.

محسنیان در خصوص تفکیک سنی متوفیان نیز تصریح کرد: افراد بین 20 تا 35 سال، 22 درصد فوتی‌ها و افراد بالای 55 سال حدود 33 درصد فوتی‌های مشهد را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده آسیب‌پذیری زیاد قشر سالمند جامعه است.

وی گفت: بالغ بر 75 درصد فوتی‌ها، تحصیلات زیر متوسطه دارند و نیز مشاغل آزاد 35 درصد، کارگران 18 درصد و افراد خانه‌دار 16 درصد فوتی‌های شهر مشهد را تشکیل می‌دهند.

محسنیان در ادامه با اشاره به وضعیت افراد متوفی، تصریح کرد: در حوزه نوع وسایل نقلیه، سرنشینان موتور سیکلت 61 درصد از فوتی‌ها را تشکیل می‌دهند و نیز ضربه به سر 51 درصد علت مرگ افراد را شامل می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به این مطلب که 32 درصد متوفیان در حین حادثه، 8 درصد فوتی‌ها در حین انتقال به بیمارستان و 57 درصد فوتی‌ها در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: باید علل درصد بیشتر فوت‌ها در بیمارستان بررسی و علت سنجی شود.

علی امامی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با توجه به اقدامات انجام شده خوشبختانه در سال 90 نسبت به سال 89 روند تصادفات در شهر مشهد حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌هایی که در ایمنی مهم است مالکیت وسیله نقلیه شخصی است که سال به سال رو به افزایش است و علی رغم رشد وسایل نقلیه روند تصادفات کاهش داشته است./ع

برچسب ها: کاهش ، متوفیان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.