اخطار ایران به هواپیماهای خارجی در خلیج فارس، جدیدترین اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران، برنامه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به هند، ادعای ضدیهودی بودن سخنان رئیس جمهوری ایران و واکنش ایران به تصمیم آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اخطار ایران به هواپیماهای خارجی در خلیج فارس، جدیدترین اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران، برنامه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به هند، ادعای ضدیهودی بودن سخنان رئیس جمهوری ایران و واکنش ایران به تصمیم آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


امروز نیز پربازتاب ترین خبر مرتبط با ایران در مطبوعات جهان، به رزمایش شش روزه «ولایت 91» مربوط می شود. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» خبر هشدار ایران به هواپیماهای تجسسی خارجی که قصد نزدیک شدن به منطقه عملیاتی این رزمایش را داشته اند، منتشر کرده است. این خبرگزاری به نقل از سخنگوی ارتش ایران می نویسد: «تاکنون 30 اخطار به هواپیماهای تجسسی و اکتشافی نیروهای فرامنطقه ای که خواهان نزدیک شدن به منطقه برگزاری رزمایش بوده اند داده شده است». به گفته این مقام نظامی، پس از صدور این اخطارها، هواپیماهای خارجی از ترس نابود شدن به دست نیروهای ایرانی، خود را از منطقه عملیاتی دور نگه داشته اند. 

«واشنگتن پست»، «سی بی اس»، «ای بی سی نیوز»، «تودی زمان»، «گالف تودی» و بسیاری از دیگر مطبوعات بین المللی نیز این خبر را مورد توجه قرار داده اند.


روزنامه «یدیعوت آحارنوت» جدیدترین اظهارات بنیامنین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران را منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو طی سخنانی با اشاره به نفوذ ایران در میان گروه های فلسطینی، گفته اسرائیل باید به گونه ای مسئولانه و نه شتاب زده عمل کند؛ در غیر این صورت، آنچه وی «سومین پایگاه ترور ایران» خوانده، در قلب اسرائیل به وجود خواهد آمد. وی ادامه داده: «هر کسی با اندک فهمی درک می کند که حماس می تواند تشکیلات خودگران فلسطین را در اختیار بگیرد. این امر می تواند پیش و یا پس از انعقاد یک قرارداد اتفاق بیفتد؛ درست مانند آنچه در غزه رخ داد».


برنامه سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان برای سفر به هند، تیتر یکی از اخبار روزنامه «تایمز هند» را به خود اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، انتظار می رود در این سفر که طی چند روز آینده انجام می گیرد، جلیلی درباره موضوعات مرتبط با افغانستان با مقامات هندی به گفت و گو پرداخته و همچنین شرحی از مذاکرات ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای را به آگاهی آن ها برساند. تایمز هند در ادامه مطلب خود به تازه ترین تحولات مربوط به برنامه هسته ای ایران و همچنین مذاکرات ایران با آژانس و 1+5 بر سر برنامه  هسته ای اشاره کرده است. 


اما سایت شبکه خبری «العربیه» در مطلبی به معرفی دو تن از کسانی پرداخته که به زعم این شبکه، بیشترین موضع گیری های ضدیهودی را داشته اند. به نوشته این سایت، مرکز آمریکایی «سیمون ویسنتال» اخیراً فهرستی از چهره های معروفی که به واسطه مواضع ضدیهودی خود شناخته شده اند، منتشر کرده که «محمد بدیع»، رهبر جنبش اخوان المسلمین مصر و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در صدر آن قرار دارند. این مرکز آمریکایی، شماری از اظهارنظرهای احمدی نژاد، از جمله اینکه صهیونیست ها رفتار قدرت های بزرگ جهان را تحت کنترل داشته و هدایت می کنند، به عنوان مصادیق یهودستیزی وی معرفی کرده است. 


در نهایت، سایت شبکه خبری «الجزیره»، واکنش تهران به تصمیم دولت اوباما برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین را مورد توجه قرار داده است. این سایت می نویسد ایران، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را به واسطه تصویب قانونی با هدف مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته این اقدام، دخالتی آشکار در منطقه است. الجزیره به سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران اشاره کرده که روز گذشته گفته: «این دخالتی آشکار در امور آمریکای لاتین است... این امر نشان می دهد که آن ها با روابط دنیای جدید آشنایی ندارند». وی همچنین اشاره کرده بود ایالات متحده همچنان در دوره جنگ سرد زندگی می کند و آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می پندارد.  

منبع: تابناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.