چشم یکی از نقاط حساس بدن است که توجه به آن از مهمترین وظایف هر فردی است. چشم ممکن است مشکلات مختلفی داشته باشد که هر کدام از آن ها راه حل خودشان را دارند.

 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ خشکی چشم یکی از مواردی است که ممکن است در این فصل برای شما پیش آید که برای حل آن باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید.

قرمز می بینید؟

یکی از علائمی که این روزها در میان بسیاری از مردم دیده می شود وجود لکه های قرمز در هنگام دیدن نقاط مختلف است. همچنین چشمانی که زیاد می خارند و یا می سوزند نیز می تواند علائمی از خشکی چشم باشد. یکی از عواملی که باعث به وجود آمدن این مسئله میشود آلودگی هوا است که بهتر است این چند روز کمتر از خانه خارج شوید.

قطره های چشمی

یکی از راه های عالی برای رفع خشکی چشم استفاده از قطره های چشمی است که به شما کمک می کند تا آلودگی ها و همچنین کثیفی های چشم را خارج کنید. یک قطره چشمی خریداری کنید و روزانه از آن سه بار استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که قطره هر بار استرلیزه باشد.

عینک افتابی

عینک های آفتابی این روزها می توانند به شما کمک کنند تا آسیب کمتری به چشمانتان وارد شود. استفاده از عینک های آفتابی که دارای استانداردهای جهانی هستند می توانند چشمان شما را در مقابل اشعه های نور افتاب محافظت می کند.

هوا را مرطوب کنید

این روزها به علت اینکه بسیاری از وسایل گرمایشی در خانه ها روشن است هوا نیز خشک شده است. این مسئله باعث می شود تا چشمان شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته و خشک شوند. استفاده از دستگاه های بخور خنک و همچنین بخار آب می تواند به شما در این زمینه کمک به سزایی کند.

سیگار نکشید

بسیاری از ما از مضرات سیگار آگاه هستیم ولی این نکته را نیز بدانید که سیگار می تواند چشمان شما را نیز خشک کند. یکی از بدترین مضراتی که سیگار به همراه خودش می اورد خشکی و تضعیف چشمان است که البته درمان آن تنها با ترک سیگار به وجود می آید.
برچسب ها: چشم ، خشکی ، راه حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.