آویگدور لیبرمن وزیر امورخارجه سابق اسرائیل، قبلاً گردن کلفت کلوپ های شبانه بوده است. اما بعدها به یکی جنجالی ترین شخصیتهای اسرائیل تبدیل شد. او بعداز اتهاماتی که در مورد فساد به او زده شد، کم کم به فراموشی سپرده می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ایندیپندنت، او که از والدینی اهل مولداوی زاده شده است ، رهبر حزب دست راستی ییزرائیل بیتنا(اسرائیل خانه ما ) است ، با نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود ائتلاف کرده تا برای انتخابات عمومی 22 ژانویه لیست واحدی بدهند.
 
این ائتلاف برای نتانیاهو بسیار گران تمام خواهد شد. 

لیبرمن در روز 30 دسامبر در دادگاه بخش بیت المقدس حاضر شد و به اتهامات خود درمورد فساد و کتمان حقیقت پاسخ داد . لیبرمن 54 ساله متهم است در قبال منفعت سیاسی ، یک نفر را به سفارت اسرائیل در کشور لتونی منصوب کرده است که آن رشوه سیاسی هم یکی دیگر از اتهامات لیبرمن است.

او دو هفته پیش و بعد از سه سال طوفانی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات ، به طور رسمی کناره گیری کرد . او ضمناً خواهان تسریع در پاک کردن نام خود از لیست قضایی برای شرکت در انتخابات آینده شد . موضوعی که به نظر نمی رسد توسط دادگاه عملی شود.

بنا به دادخواست دادستان اسرائیل ، اتهام لیبرمن فساد اخلاقی نیز بوده است که باعث می شود از دستیابی به مناصب عمومی و دولتی برای 7 سال محروم شود . مهمترین شاهد ماجرای اخلاقی لیبرمن ، معاونش در زمان وزات امور خارجه دنی آیالون است . او دوست سابق و هم حزبی لیبرمن بود که توسط او از لیست حزب اخراج شد و با این اتفاق پایانی بود بر سالها دوستی آنان.

سخنگوی حزب اسرائیل بیتنا، گفته که لیبرمن میخواهد این موضوع هرچه سریعتر حل شود.  

موضوعی که لیبرمن گرفتار آن شده است ، دردسرهای زیادی برای نتانیاهو ایجاد خواهد کرد.
مدت ها قبل از ادغام دو حزب، نظرسنجی ها نشان می دهد که کرسی آنها در کنست از 42 کرسی به 37 کرسی کاهش خواهد یافت .

به نظر می رسد لیکود حمایت حزب افراطی طرفدار شهرک نشینان یعنی "خانه یهود" به ریاست "نافتالی بنت" را نیز از دست داده است . او نیز قبلاً همکار نتانیاهو بوده است.

باید دید عاقبت لیبرمن و نتانیاهو چه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار