همه افراد به ويژه افراد داراي پوست خشك از پوشيدن لباسهاي پشمي و نايلوني كه تماس مستقيم با بدن دارد در فصل زمستان بپرهيزنند تا حساسيت و اگزماي پوستي آنها عود نكند.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، يك متخصص پوست با اشاره به تاثیرات آب و هوایی فصل زمستان بر روی پوست بدن و همچنین بروز خشکی پوست در زمستان اظهارداشت: شایع‌ترین اگزماها بر روی پوست قسمت‌هایی از بدن که در معرض جریان مستقیم هوا قرار دارند، اتفاق مي افتد.

دكتر پريچهر كفايي با بيان اين مطلب كه افراد داراي پوست خشك در فصول سرد سال نيز بيشتر به خشكي پوست مبتلا مي شوند، عنوان داشت: استفاده از صابون هاي مخصوص و با تجويز پزشك همچنين استفاده از كرم هاي مرطوب كننده با نظر پزشك در درمان و بهبودي اين عارضه موثر است.

وي توصيه كرد: همه افراد به ويژه افراد داراي پوست خشك از پوشيدن لباسهاي پشمي و نايلوني كه تماس مستقيم با بدن دارد در فصل زمستان بپرهيزنند تا حساسيت و اگزماي پوستي آنها عود نكند.

متخصص پوست و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد استفاده از لوسيون هاي بدن پس از استحمام و شستشوی بدن به منظور رفع خشكي پوست موثر دانست و اظهارداشت: اين لوسيون ها با نظر پزشك مي توانند پوست بدن را در برابر هواي سرد محافظت كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا دستگاه هاي بخور در منزل و محل كار در مرطوب نگه داشتن پوست موثر است يا خير، گفت: استفاده از دستگاه بخور به اين منظور موثر است و موجب كاهش خشكي پوست در بدن مي شود.

كفايي با اشاره به بروز اگزماي پوستي در كودكان نيز افزود: استفاده از مواد شوينده مناسب و استفاده مرتب از كرم مرطوب كننده در كودكان نيز مي تواند موجب طراوات بيشتر پوست آنها شود.

وی توصیه کرد: افراد با پوست خشک از شوینده‌های حاوی گلیسیرین و کسانی که دارای پوست‌های جوش‌دار هستند از داروهای مخصوص پوست‌های چرب استفاده نمایند.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: به طور كلي ‌مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، بهترین روش جهت شادابی و طراوت پوست می باشد.

این متخصص پوست و مو تنها شیوه طراوت و شادابی بخشیدن به پوست را استفاده از مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست دانست و تاکید کرد:‌ استفاده دائمی از ضد آفتاب‌ها بدون توجه به فصول مختلف سال و همچنین استفاده از شوینده‌های مناسب پوست در ايجاد طراوت بخشیدن به پوست موثر است./ع2

برچسب ها: لباس ، حساسیت ، پوست ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار