رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از اتحادیه ها و فدراسیون های ورزشی خواسته تا به فیفا در جهت پاکسازی فوتبال کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فیفا، سپ بلاتر اصرار دارد هر طور شده بحران و فسادهای موجود در فوتبال را ریشه کن کند و در این زمینه از تمامی اتحادیه ها و فداراسیون های فوتبال درخواست کرده تا او را یاری کنند هدف اصلی بلاتر شفاف سازی در فوتبال است.

این سازمان در سال 2011 به واسطه رسوائی به وجود آمده توسط رقیب سپ بلاتر ، محمد بن همام به شدت زیر سوال رفت و حالا بلاتر مي خواهد چنین مسائلی از دامان فوتبال پاک شود و اطمینان حاصل کند که هرگز تکرار نخواهد شد.

بین همام متهم شد که برای کسب رای به چندین نفر از اعضای کمیته اجرائی پیشنهاد رشوه ی مالی داده است.

همین موضوع سبب شد وی امسال برای همیشه از حضور در ورزش فوتبال محروم شود.

در همین میان رئیس کونکاکاف که در طول 11 سال ریاستش بارها با اتهاماتی این چنین درگیر بوده، سرانجام به علت فشار زیاد، از سمت خود استعفاء کرد و این موضوع این شبهه را به وجود آورد که وی در تمام این مدت بی گناه بوده است.

این موضوع و حوادث پیرامون بن همام از موضوعات ناخوشی بود که در طول این مدت، فدراسیون جهانی فوتبال را زیر سوال برده است.

اما بلاتر امیدوار است که این چنین حواشی به سرعت به گذشته بپیوندد و این ورزش بتواند پاکسازي و شفاف سازی شود.

بلاتر دراین ارتباط گفت: در کنگره سال 2011 مشخص شد که ما باید به سه موضوع مختلف رسیدگی کنیم اول شفاف سازی در مسائل مالی، دوم سازمان دهی کمیته قومی و سوم مدیریت بهتر در تمام سازمان های فوتبال در سراسر جهان.

بلاتر معتقد است تا زمانی که چنین حواشی در دنیای فوتبال رخ می دهند آنها نمی توانند از این ورزش و فدراسیون جهانی اش به عنوان یک ورزش سالم و شفاف نام ببرند و به همین منظور این موضوع باید هر چه سریعتر رسیدگی و شفاف سازی شود./مح

برچسب ها: فدراسیون ، کمک ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار