تدوين مقررات آموزشي، نظارت تنگاتنگ بر موسسات هوانوردي و آموزشگاه ها تحولات اخير سيستم است.

محسن آزاد مشاور رئيس و مديرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان هواپيمايي کشوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: نظام نامه آموزشي تدوين شده مي تواند خروجي ارزشمندي را به عنوان رويه موسسات هوانوردي اعم از آموزش هاي خلباني، مهمانداري، ديسپچري، فروش هندلينگ، فني و... در پي داشته باشد.

مشاور رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه 86 موسسه از 30 سال قبل تاکنون از سازمان مجوز دريافت کرده اند افزود: در ابتداي انقلاب تنها 56 نفر آموزش آموخته در يک رشته داشتيم که اين رقم هم اکنون در 8 ماهه اول 91 به 6320 نفر در 28 رشته افزايش پيدا کرده است.

وي افزود: انجام بازرسي از مراکز آموزش هوانوردي يکي ديگر از مأموريت هاي ما به شمار مي رود و طبيعتا مباني خروجي آموزشگاه هاي هوانوردي پذيرفته نخواهد شد مگر اينکه با نظامنامه تدوين شده سازمان هواپيمايي کشوري که مبناي آن تکيه بر منشور آموزشي ايکائو است باشد.

وي همچنين با انتقاد به خلاء هاي موجود در امر پژوهش در صنعت هوانوردي افزود: متأسفانه در سال هاي اخير حتي يک مقاله در مجله هاي معتبر بين المللي نداشته ايم در حالي که مي توانيم با استفاده از ظرفيت هاي موجود در اين مسير گام برداريم./س
برچسب ها: هواپیمایی ، آموزش ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار