هنرخوشنویسی هنرمندان ایرانی در جهان اسلام بیش از گذشته گسترش یافته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ؛عضو هیات تشخیص خط شكسته انجمن خوشنویسان ایران در آیین كتابت ناحیه مقدسه با حضور خوشنویسان برجسته زنجانی گفت: هم اكنون هنر خوشنویسی در كشور جایگاه خوبی دارد و بر تعداد علاقمندان این رشته هنری نیز افزوده می شود.

ریاحی افزود: جشنواره بین المللی خوشنویسی جهان اسلام سالانه و با حضورهنرمندان به نام برگزار می شود كه این رویداد مهم به تبادل اطلاعات و ترویج بیشتر آن منجر می شود.

وی تصریح کرد:حضور اساتید هنر خوشنویسی ایران برای داوری آثار برگزیده در كشور تركیه نمونه ای از رشد و ارتقا این هنر ایرانی در منطقه است.

عضو هیات تشخیص خط شكسته انجمن خوشنویسان ایران ،استان زنجان را از قطب های مهم هنر خوشنویسی در كشور اعلام وادامه داد: در گذشته نه چندان دور هنرمندان و اساتیدی به نامی مانند استاد كیمیا قلم، جواد رضایی،استاد مسلم خط ثلث ایران' احمد معصومی زنجانی' كه آثار وی در 16 كشور جهان ، شهرت جهانی دارد.

وی برگزاری كتابت ناحیه مقدسه توسط هنرمندان زنجانی را در رشد و توسعه این هنر اصیل بسیار تاثیر گذار عنوان وخاطر نشان کرد: هنر خوشویسی در بین جوانان با اقبال بیشتری مواجه شده است./ب

برچسب ها: گسترش ، هنر ، خوشنویسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.