باند غربی جاده کمربندی خمینی شهر اصفهان با حضور علی نیکزادوزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان دیروز در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: این باند به طول 20 کیلومتر و عرض 12 متر با اعتباری بیش از 80 میلیارد ریال ساخته شده است.

محمود محمودزاده هدف از اجرای این طرح را هدایت و کاهش بار ترافیکی مرکز استان اصفهان و نیز مرکز کشور مانند استان های قم، تهران و مرکزی به سمت استان های جنوب و جنوب غربی مانند استان فارس عنوان کرد.

به گفته وی از دیگر مزایای این طرح حذف و کاهش حوادث مالی و جانی بخشی از اتوبان آزادگان خمینی شهر می باشد.

محمودزاده تاکید کرد: باند غربی جاده کمربندی خمینی شهر جایگزین بلوار آزادگان خمینی شهر می شود زیرا این جاده به دلیل درون شهری بودن خسارات مالی و جانی زیادی بر اثر تردد سنگین به بار می آورد.

وی اضافه کرد: همچنین جاده کمربندی خمینی شهر از بلوار آزادگان خمینی شهر 5/2 کیلومتر مسافت را کوتاهتر می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به باند شرقی این کمربندی گفت: اجرای طرح باند شرقی کمربندی خمینی شهر تاکنون با 50 میلیارد ریال اعتبار، 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: همچنین این طرح برای تکمیل و اتمام نیازمند یکصد میلیارد ریال اعتبار دیگر است و این اختلاف قیمت در اعتبار باند غربی با باند شرقی ناشی از افزایش قیمت مصالح در زمان اجرای دو طرح می باشد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه خود به استان اصفهان،یک هزار و 750 واحد مسکن مهر شهر جدید مجلسی را افتتاح و از محور چهار خطه سیمان سپاهان، کنارگذر غرب اصفهان، محور رامشه، ابرکوه نیز دیدن کرد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.