استاندار خراسان رضوي با اعضاي شوراي هماهنگي اموراجتماعي و پيشگیري از وقوع جرم دادگستري استان ديدار كرد.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسين فروزان‌مهر در اين ديدار، اظهار کرد: به منظور افزایش کارآمدی حقوق قضايي و كاهش دعاوي، نهادينه‌كردن فرهنگ قانون مداري در راستاي پيشگيري از وقوع جرم، امري اجتناب‌ناپذیر و ضروري است.

وي با بیان اینکه علت وقوع حجم قابل توجهي از جرايم جهل به قانون است، گفت: توجه به حقوق شهروندي و آموزش فراگير آن از طريق رسانه ملي، كاهش وقوع جرايم در سطوح و بخش هاي مختلف جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوي گفت: به منظور افزایش اثربخشي، آموزش ها بايد از سنين پايين آغاز و در تمامي سطوح، تسري یابد.

فروزان‌مهر با تاكيد بر ضرورت آسيب شناسي علل وقوع جرم، تاکید كرد: بايد بسترهاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي وقوع جرم را بیابیم و با نگاهي همه جانبه به مبحث پيشگيري، برای كاهش زمينه هاي وقوع جرم برنامه‌ريزي كنيم.

وي با اشاره به طراحي توطئه از سوی دشمن در حوزه هاي فرهنگي و اقتصادي، تصريح كرد: دشمن سعي مي‌كند تا از طريق تحريم و تحميل فشارهاي اقتصادي به مردم، در جامعه و به ويژه  قشرهاي كم‌درآمد، ايجاد نارضايتي عمومي كرده و سپس آن را به یك چالش اجتماعي، سياسي، امنيتي تبديل كند.

استاندار خراسان رضوي تاکید كرد: عارضه يابي در واحدهاي هاي صنعتي مشكل دار، جلوگيري از تعطيلي بنگاه‌هاي اقتصادي و همراهي موثر بانك ها در تامين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي، باعث خنثي سازي توطئه هاي آنان خواهد شد.

فروزان‌مهر با عنوان اینکه دشمن در حوزه فرهنگي نيز با كشاندن مرزهاي خود به منازل به وسیله ماهواره و اينترنت، اندیشه جامعه را هدف قرار داده، تدوين نقشه‌راه در حوزه پيشگيري را امري ضروري دانست.

وي تاكيد كرد: بر اساس اين نقشه‌راه، باید وظايف هر دستگاه به تناسب، مشخص و اقدامات پيشگيرانه یک گام جلوتر صورت گیرد.

سيدحسن شريعتي، رييس‌کل دادگستري خراسان رضوي هم در این دیدار با تشريح اقدامات صورت گرفته در معاونت اموراجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم، گفت: بررسی آسيب‌هاي اجتماعي با همكاري اداره كل بهزيستي استان، برگزاري جلسات هم انديشي با شهرداري ها در راستاي برنامه‌ريزي جهت برگزاري نمايشگاه «محله ما، محله زندگي» و به‌روز رساني سند كنترل آسيب هاي استان، از جمله اين اقدامات بوده است.

وي افزود: ايجاد و معرفي كتابخانه تخصصي دبيرخانه «جشنواره فرهنگی، هنری راه‌روشن» با موضوعاتی مشتمل بر انواع جرائم و روش‌های پيشگيري مرتبط با آن، تدوين فعالیت هاي يك ساله حوزه معاونت اموراجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم، انجام مطالعات آسيب شناسي شهرك هاي حاشيه اي مشهد به لحاظ وقوع جرم، از ديگر فعاليت هاي شاخص در اين حوزه بوده است./ب

 

برچسب ها: آموزش ، حقوق ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.