عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم گفت: ما معتقدیم که دولت سهم بخش صنعت و تولید را از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نکرده به طوریکه در این زمینه برخی اقدامات و فعالیت‌ها همچنان بی‌نتیجه و بی‌ثمر مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/کمال‌الدین پیرمؤذن دیروز در نشست با جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان واحدهای صنعتی، تولیدی اردبیل افزود: برای بها دادن به انظارها و بیم‌دهی رهبر معظم انقلاب در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به همت مجلس و کمیسیون صنایع و معادن و در راستای اصل 44 تمام تلاش‌ها بر این است تا رکود حاضر در حوزه تولید و صنعت برطرف شود.

پیرمؤذن گفت: ما در تمام استان‌ها و با درایت اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی شاهد ارایه طرح‌ها و پیشنهادات خوبی برای جذب سرمایه در گردش و همچنین نقدینگی هستیم به طوریکه به نظر می‌رسد با شکل‌گیری کمیته تولید ملی در مجلس و اصلاح برخی قوانین بتوانیم راهی را پیدا کنیم تا واحدهای تولیدی و صنعتی از وضعیتی که به آن گرفتار شده‌اند با تدبیر مناسب خارج شوند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: ما در بودجه سال آینده سعی داریم تا سهم بخش صنعت را از هدفمندی یارانه‌ها به صورت مجزا و جداگانه در نظر بگیریم تا تأخیر پرداختی دولت در این زمینه تا حدودی جبران شود.

عضو فراکسیون محیط زیست در ادامه ضرورت حفاظت محیط زیست و کاشت نهال و درخت را ضروری اعلام کرد و گفت: این امر باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
پیرموذن همچنین به احیای بافت قدیم شهری و توجه به ساخت و سازها مطابق معماری اسلامی، ایرانی اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر ساخت و سازها به شکل آپارتمانی بدون توجه به فرهنگ ایرانی، اسلامی گسترش یافته ولی مجلس تلاش می‌کند تا با وضع قوانین مشخص از احیای بافت قدیم شهرها و همچنین مدیریت صحیح در این حوزه حمایت لازم را داشته باشد که در این باب رایزنی‌هایی نیز با دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است./ب

برچسب ها: اردبیل ، سهم ، صنعت ، و ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.