نماینده مردم ساری - بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت : اولین اتوبوس دریایی شمال کشور با مجوز سازمان بنادر و کشتیرانی در بندر امیرآباد به آب انداخته می شود.

مقیمی گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، افزود : بهره گیری از این شیوه علاوه بر ایجاد اشتغال با استفاده از جاذبه های تفریحی و توریستی ، گام بلندی برای رفع معضل ترافیک در شهرهای پرجمعیت و ساحلی سه استان شمالی است.

وی ادامه داد : راه اندازی اتوبوس های دریایی و تردد در دریای مازندران از سال ها پیش مطرح شده بود که تاکنون به قایق های کوچک و تفریحی در محدوده شهرهای بندری خلاصه شد ، ولی این بار محدوده این اقدام از شرقی ترین نقطه دریای مازندران تا غربی ترین نقطه آن امتداد خواهد یافت.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از صدور مجوز ساخت موج شکن برقی برای جلوگیری از رسوبات حوضچه های بندر امیرآباد بهشهر خبر داد.

وی گفت : جانمایی و ساخت دو انبار جدید برای بخش خصوصی فعال در بندر امیرآباد ، ساخت اسکله برای پهلو گرفتن کشتی های پنج هزار تنی و همچنین استقرار جرثقیل بزرگ برای حمل کالا و یک دستگاه لایروب ، از دیگر مواردی است که تکمیل و راه اندازی آن می تواند سبب توسعه بیشتر بندر امیرآباد بهشهر شود.

مقیمی همچنین خواستار تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بهره برداری پرشتاب از جاده چهار خطی بندر امیرآباد به رستم کلا شد./ب

برچسب ها: کشور ، بندر امیرآباد ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.