یک متخصص پوست و مو گفت:کمبود برخی از مواد غذایی موجب اختلال روند بهبود زخم ها شده و خطر خشکی پوست یا تسریع روند آن را افزایش می دهد.

حمید رضا خیاطی، متخصص  پوست و مو در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: پوست بزرگ ترین و آشکار ترین اندام بدن است و به دلایل مختلفی  از جمله عوامل تغذیه ای می تواند دچار مشکل یا بیماری شود.

وی افزود: تغذیه مناسب و اصولی نقش بسیار مهمی در کاهش میزان بروز مشکلات پوستی دارد که متاسفانه کمتر به این موضوع مهم توجه می شود.

 معصومی با بیان اینکه رژیم غذایی نقش عمده ای در سلامت یا بیمار شدن پوست دارد، تاکید کرد:  از جمله مشکلات پوستی مهم،  بروز زخم است که در بسیاری از موارد با نوع رژیم غذایی در ارتباط است.

وی تصریح کرد: کمبود برخی از مواد غذایی موجب اختلال روند بهبود زخم ها شده و خطر خشکی پوست یا تسریع روند آن را افزایش می دهد.

معصومی با اشاره به اینکه گیاه آووکادو حاوی مواد مغذی مناسبی است که روند بهبود زخم ها را تسریع می کند، یاد آور شد:  آووکادو  حاوی ویتامین E و روغن حاوی اسید های چرب است که علاوه بر تسریع روند بهبودی زخم ها،  برای درمان برخی دیگر از مشکلات پوستی همچون آکنه نیز موثر است.

 وی خاطر نشان کرد: هویج، جیگر، گوشت قرمز، گوشت بوقلمون ، سیب زمینی شیرین و تخم آفتاب گردان نیز از دیگر مواد غذایی مهم هستند که با دارا بودن مواد مغذی مفید، از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کرده و روند درمان بیماری ها و مشکلاتی مانند زخم های پوستی را تسریع می کند./ح
برچسب ها: پوست ، آکنه ، زخم ، سبزیجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار