گروه دوستداران طبیعت در منطقه منصورآباد رفسنجان کار حمایت از حیات وحش این منطقه به ویژه گربه وحشی را برعهده دارند .

مدیر عامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان  با بیان این مطلب افزود :این منطقه در ضلع غربی رفسنجان در ارتفاعات مابین جاده سرچشمه و جاده راویز با پوشش گیاهی متنوع از جمله قیچ ،کتیرا،درمنه،بوته ودرختچه های گز،بادام کوهی ودرخت بنه با وسعت 126 هزار هکتار قرار دارد.

مهدوی تصریح کرد : در کشور این نخستین گروهی است که توسط 118 نفرعضو فعال که با پرداخت حق عضویت شکل گرفته وبا همکاری اداره محیط زیست شهرستان سعی براحیای طبیعت این منطقه دارند.

وی هدف را علاوه بر احیای این منطقه، جذب توریست و بهره برداری پایدار از طبیعت از قبیل شکار و اجرای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی بر روی گونه های کمیاب حیوانات و گیاهان دانست.

مهدوی به وجود حیوانات وحشی این منطقه را 119 راس قوچ ومیش ،30 راس کل وبز وحشی ،10راس آهو و وجود تعداد زیادی پرندگان کبک وتیهو و همچنین حیوانات گوشت خوار گرگ وکفتار وگربه های وحشی از نوع کاراکال و پالاس اشاره کرد .

وی یاداور شد : در سال جاری با28 تانکر 2500 لیتری به منطقه آبرسانی شده و همچنین علوفه خشک وگندم جو برای استفاده در حیات وحش این منطقه قرارداده شده است ./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.