دبیر مجمع متخصصان ایران گفت: سرمایه ایرانیان خارج از کشور باید جذب و در راه سازندگی کشور سرمایه‏گذاری شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، خسرو نصیرزاده در جمع مسئولان سمنان که به دعوت سازمان بسیج مهندسین استان سمنان انجام شد، اظهار داشت: در کارآمدسازی نظام که هر کدام از شاخه‏های آن مقوله خاص خود را می‌طلبد، باید به خوبی گام برداشت و دانست که دولت آینده، دولتی موفق بعد از انقلاب است.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که در آینده باید انجام شود، بحث یارانه‌هاست و این یارانه‌ها باید استمرار پیدا کند و متناسب با شاخص‌های اقتصادی، یارانه‌ها را به سمت اقتصاد مقاومتی ببریم.

دبیر مجمع متخصصان ایران با اشاره به اینکه مجموع سرمایه ایرانیان خارج از کشور بیش از یک میلیارد دلار است، افزود: آمریکا نخستین کشوری است که ایرانیان در آن اقامت دارند.

نصیرزاده بیان کرد: با تنظیم سیاست‌های کشور می‌توانیم جذب ایرانیان خارج از کشور را داشته باشیم و یکی از وظایف دولت آینده که بسیار سنگین بوده، مدیریت این بخش است.

وی گفت: سر و سامان دادن به تولید ناخالص ملی و افزایش درآمد هر فرد و مالیات بانک‏داری نیاز به تعامل قوه مجریه و مقننه دارد؛ زیرا کارهای این دو قوه برای چیدمان پازل اقتصاد مقاومتی در ایران بسیار مهم است.

دبیر مجمع متخصصان ایران افزود: خدمات، کالا،ا واردات یا صادرات است و ما باید در این راستا، الگوی مصرفی را تنظیم کنیم که این یکی از ارکان، اقتصاد مقاومتی است.

نصیرزاده گفت: باید با پمپاژ نقدینگی و تصویب اتحادیه‌های بخش خصوصی راهکار برون‏رفت از وضع نامطلوب اقتصادی را در کشور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‏الانبیا یکی از نهادهای پیشتاز بوده که سازندگی را در کشور ایجاد کرده است و متخصصان و مدیران این قرارگاه می‌کوشند تا بتوانند پروژه‌ها را با علم روز و تکنیک‌ها و ابزارهای روز مدیریتی به انجام برسانند.

دبیر مجمع متخصصان ایران گفت: باید مولفه‌های اقتصادی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مورد توجه قرار دهیم و تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

نصیرزاده بیان کرد: روز بصیرت را ملت ایران در تاریخ ماندگار کرد و این مردم در همه عرصه‌ها حافظ تمدن ایران اسلامی بوده‏اند و شاهد موج زدن بصیرت در جامعه اسلامی در سال‏های آتی نیز خواهیم بود./ج1

برچسب ها: سمنان ، سرمایه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.