نخستین کارگاه تخصصي مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهاي نانومغناطيس اردیبهشت ماه سال آینده به همت قطب علمي نانوفناوري کاربردي‎ دانشگاه صنعتي اصفهان برگزارمي‌شود.‏

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان دبیر اجرایی نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس وکاربردها با اعلام این خبرگفت: ايجاد بسترهای لازم به منظورتحقیقات گسترده ‌تروتبادل اطلاعات میان محققان این زمینه از جمله اهداف برگزاري اين همايش می باشد.

دکتر سید جواد هاشمی فر با اشاره به اهمیت نانو ذرات مغناطیسی در ایجاد تحولات جدید در علوم مختلف از جمله بخش های مختلف پزشکی تصریح کرد: نانوذرات مغناطیسی در علوم نوین پزشکی بعنوان حامل‌های دارورسان، نقش بسزایی در انتقال مطمئن تر، دقیق تر و مؤثرتر داروها به بافت های آسیب دیده بیماران ایفاء می‌کنند.

وی صنایع الکترونیک پیشرفته را از دیگر حوزه‌های تاثیرپذیر از فناوری نانوذرات مغناطیسی عنوان کرد وافزود: بهره‌مندی این صنایع از نانومواد مغناطیسی، بسترهای لازم به منظور ایجاد صنایع الکترونیک مدرن، توانا وکارآمد را فراهم آورده است.

مدیر قطب علمی نانوفناوری کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: نسل آینده الکترونیک تحت عنوان اسپینترونیک، شامل ترکیبی از نانومواد مغناطیسی و قطعات الکترونیکی است که با ایجاد محصولات الکترونیکی در ابعاد بسیارکوچک‌تر و برخوردار از قطعات فشرده‌تر،کاهش چشمگیر مصرف انرژی را نیز به همراه خواهد داشت.

هاشمی‌فر فناوری ذخیرۀ اطلاعات را از دیگر بخش‌های بهره‌مند از نانومواد مغناطیسی عنوان کرد وگفت: با بهره‌گیری از این مواد، پیش بینی می‌شود که درآینده نزدیک ضمن ایجاد تحولی بزرگ در این حوزه، حافظه‌های دائمی با سرعت بسیار بالاتر تولید گردد.

هاشمی فر پایان دی ماه را آخرین فرصت ارائه مقالات محققان حوزه نانومغناطیس بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه نیز می توانند تا 15 اسفندماه سال جاری برای ثبت نام از طریق وب سایت این کارگاه اقدام نمایند.

گفتنی است:کارگاه تخصصي مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهاي نانومغناطيس، درروزهاي چهارم وپنجم ‏ارديبهشت ‌ماه سال 1392 به همت قطب علمي نانوفناوري کاربردي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزارخواهد شد. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.