رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: قرار است مراکز استان‌ها به ویژه اردبیل در آینده‌ای نزدیک صاحب آموزشگاه فنی و حرفه‌ای شود تا با توسعه آن زمینه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بهتر فراهم آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا عباسیان دیروز در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل افزود: در حال حاضر در سطح کشور توسعه دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته به طوریکه یکی از اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌های اصلی با توجه به گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی تقویت این مراکز علمی و کارآفرین است.

وی به فعالیت یک‌هزار و 300 آزمایشگاه و بیش از 150 کارگاه فنی و حرفه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: چهار هزار و 500 متر مربع فضای کارگاهی و آزمایشگاهی آموزشکده‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور است که انتظار می‌رود در این زمینه یک اقدام اساسی برای توسعه این رشته‌ها و مبانی آنها به وجود آید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور همچنین افزود: استان اردبیل با توجه به علاقمندان متعددی که برای تحصیل در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دارد به سرعت می‌تواند صاحب مجهزترین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و شمال‌غرب کشور شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای رازی اردبیل نیز در این مراسم کسب رتبه اول این آموزشکده به همت دو تن از دانشجویان به نام‌های شهریار مصطفایی و ناصر عباس‌پور به عنوان دانشجویان منتخب و نمونه اشاره کرد.

علیرضا شیرزاده گفت: این دانشجویان در طراحی و ساخت دستگاه کمباین برای برداشت سیب‌زمینی توانستند با ابتکار و نوآوری خود درخششی بی‌نظیر داشته باشند./ع

برچسب ها: اردبیل ، فنی ، و ، حرفه ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.