فرماندار بافق گفت: احداث جاده گزوئیه که خواسته دیرینه مردم سبزدشت است از لحاظ ساز و کار قانونی مشکل خاصی ندارد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی خاوری در نشست دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهستان سبزدشت که با حضور بخشدار مرکزی و برخی از معتمدان این منطقه برگزار شد با گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان یزد، اظهار داشت: این سفر منشأ خیر و برکات زیادی برای مردم استان شده و رایحه خوش این حضور در همه نقاط استان برای همگان نویدبخش است.

وی با اشاره به خصوصیات مردمان دهستان سبزدشت خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری اهالی دهستان سبزدشت مثال زدنی و زبانزد خاص و عام است.

خاوری وجود شهدای منطقه سبزدشت را نشان از انقلابی بودن و پایبندی این مردم به ارزش‌های نظام دانست و افزود: کثرت شهدای این منطقه نسبت به جمعیت این دهستان نادر است و این نشان از انقلابی بودن مردم دهستان سبزدشت دارد.

فرماندار بافق با بیان اینکه کسب روزی حلال و داشتن اخلاق خوب از افتخاراتی است که شامل اهالی سبزدشت شده است، بیان کرد: آنچه باعث یکپارچگی و سربلندی مردم منطقه سبزدشت شده، کسب روزی حلال و اخلاق مداری است که آینده‌ای درخشان را برای این منطقه رقم می‌زند.

خاوری توجه به اقتصادمحوری در روستاها را از شاخصه‌های اصلی برای عمران و آبادانی روستاها مطرح کرد و گفت: روستاها باید بر اساس مزیت نسبی خود برنامه‌ریزی و تدبیر کرده و بر اساس آن در ارتقاء اقتصاد، اشتغالزایی و آبادانی روستاها قدم بردارند.

فرماندار بافق با اشاره به ضرورت داشتن برنامه و هدف تاکید کرد: فرمانداری و بخشداری از هر اقدامی که باعث شتاب ویژه و توان مضاعف دهیاران و در نتیجه قطع وابستگی آنها به شهرها شود، حمایت کرده و ضروری است فکر و طرز تفکر دهیاران بر اساس استفاده بهینه از امکانات موجود در مسیر پاسخگویی منطقی به نیازهای اهالی باشد.

وی از دهیاران خواست تا برنامه محوری و نگاه علمی به آینده را سرلوحه امور و فعالیت‌های خود قرار دهند تا شاهد شکوفایی روستاهای منطقه از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

خاوری خاطرنشان کرد: برای احیا فکر و برنامه، بودجه و اعتبار می‌دهیم و طبق برنامه هزینه کرده و برای این کار، تمام دستگاه‌های ذی‌ربط را دخیل خواهیم کرد.

فرماندار بافق تشکیل شرکت تعاونی دهیاران را گامی مثبت در شناسایی و معرفی توانمندی‌های روستاها و همکاری و تعامل بهتر شوراها و دهیاران با مردم و مسئولان دانست و گفت: شرکت تعاونی دهیاری می‌تواند با ارائه راهکارها و برنامه‌های مناسب، سر منشأ فعالیت‌های بسیار خوبی در راستای عمران و آبادانی روستاها باشد.

خاوری همچنین با بیان اینکه هدفمندی برنامه‌های عمرانی روستاها باید در رأس اقدامات قرار گیرد و زیرساخت های اساسی نیز برای آن فراهم شود، عنوان کرد: احداث جاده گزوئیه که خواسته دیرینه مردم سبزدشت است از لحاظ ساز و کار قانونی مشکل خاصی ندارد.

بخشدار مرکزی بافق نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید و اشاره به موقعیت بخش مرکزی بافق اظهار داشت: شهرستان بافق دارای سه دهستان سبزدشت، کوشک و مبارکه است که جمعیتی بالغ بر 8 هزار نفر در این بخش ساکن هستند.

محمدعلی صمیمی با اشاره به فعالیت‌های این بخش بیان کرد: طی چهار سال گذشته، نخستین اقدام دهیاران این منطقه تشکیل شرکت تعاونی دهیاری با حضور 13 دهیاری بود که در حال حاضر تمام 13 دهیاری سهامدار این شرکت تعاونی هستند.

وی یکی از خواسته‌های مردم اهالی این منطقه را احداث جاده گزوئیه و اشتغال پایدار در منطقه خواند و گفت: احداث کشتارگاه صنعتی طیور و کارخانه تهیه و تولید خوراک دام و طیور از برنامه‌های آینده این شرکت تعاونی در بخش اقتصاد و اشتغال است.

در پایان این نشست برخی از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای دهستان سبزدشت به بیان نظرات و مشکلات این بخش پرداختند./ج1

برچسب ها: یزد ، قانون ، دهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.