مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: مسجد گوهر شاد به عنوان یک مرکز آموزشی نقش مهمی در برگزاری کلاس‌های درسی حوزویان و تربیت آنان دارد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد حجت‌الاسلام علی اکبر فرجام در اجلاسیه سراسری مدیران و مسئولان حوزه علمیه خراسان در اردوگاه مازندران در مشهد، اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون علمایی دلسوز و مدافع دین مبین اسلام وجود داشته است؛ می‌توان از شیخ مفید به عنوان یکی از علمای برجسته جهان اسلام یاد کرد، وی با توجه به اینکه برخی اوقات آسیب‌های جدی را متحمل شد اما توانست در زمان‌های متمادی از کیان تشیع دفاع کند.

وی افزود: مهم‌ترین منابع فقهی و یا بخشی از عمده‌ترین منابع فقهی اسلام توسط افرادی به رشته تحریر در آمده است که ملقب به شهید هستند.

فرجام خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه های علمیه وظیفه دارند برای طلبه‌هایی که تازه به حوزه‌های علمیه ورود پیدا می‌کنند انگیزه‌های مهم علمی و پژوهشی ایجاد کنند.

وی افزود: ما از این منظر که حوزه‌های علمیه کهن پرچمدار دفاع از معارف دینی مبتنی بر آموزه‌های عصمت و طهارت(ع) است، ورود پیدا کردیم بنابراین باید در حوزه‌های علمیه سراسر کشور تلاش گسترده ای برای تربیت طلاب صورت گیرد.

فرجام اظهار کرد: در سال‌های اخیر با همکاری و همیاری مجموعه های حوزه به نظر می‌رسد گام‌های مثبتی در عرصه آموزش و ساخت و ساز مدارس علمیه انجام شده است؛ اما برای دستیابی به نتایج بهتر نیاز به کمک و هم‌اندیشی تمامی مسئولان مدارس حوزه‌های علمیه داریم./ع

برچسب ها: مسجد ، گوهرشاد ، آموزش ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.